ISRAEL REGARDIE: ARTA ADEVĂRATEI VINDECĂRI – RECENZIE

„Fiecăruia dintre noi îi stă în putere să înceapă procesul reconstrucției pe cont propriu; fiecare poate descoperi forța care îi poate aduce vindecare adevărată în trup și minte.”
     Israel Regardie

Zilele acestea, cei de la Libris mi-au făcut o surpriză și într-unul dintre coletele pe care le comandasem am găsit o carte cadou, despre care chiar nu știam că va fi acolo: „Arta adevăratei vindecări. Puterea infinită a rugăciunii și a vizualizării” de Israel Regardie. Ulterior am aflat ce era cu ea: la comanda oricărei cărți de la Nemira, aceasta venea la pachet.
     Nu știu voi, dar eu cred în puterea meditației până la un punct, nu sunt adepta acelor meditații lungi, care sunt pomenite mai ales în cultura indiană, în care oamenii sunt capabili să se detașeze cu putere de sine și să devină una cu Universul. Nu știu dacă se numește scepticism sau încă nu am ajuns la acea înțelepciune mistică, la acea superioritate și capacitate de a vedea dincolo de lumea palpabilă și de a mă transpune într-un fel de univers astral. Însă, recunosc că, de data aceasta, cartea lui Regardie chiar a venit într-un moment potrivit și chiar a reușit să mă facă să îmi doresc mai mult, să îmi activeze anumiți centri ai curiozității, care sunt suficient de puternici pentru a mă îndemna să cunosc anumite tehnici ale ieșirii din sine și de atragere a pozitivității și optimismului în viața mea, astfel încât lucrurile să capete cu adevărat sens chiar și în haos și să devină posibile, măcar la nivel mental. Da, cu acest fapt sunt de acord, cred că gândurile noastre au puterea de a atrage anumite lucruri, anumite energii care fac lucrurile posibile sau imposibile pentru noi și cred cu tărie că noi înșine suntem cei care ne impunem anumite bariere la nivel mental, care se transpun mai apoi în planul real și se transformă în eșecuri. Am observat că atunci când eu rămân pozitivă sau calmă în cazurile critice, lucrurile au tendința de a se așeza de la sine, ca un fel de stare creată de alinierea unor planete propice.
     De ceva timp, sunt într-un proces de schimbare continuu, un fel de căutare de sine intens sau, mai degrabă, de reinventare, astfel încât să devin o variantă mult mai bună a mea, care să nu se mai lase dărâmată de orice adiere de vânt sau de orice aer de superioritate al altuia. Tocmai de aceea m-am bucurat foarte tare când am primit această cărticică și mi-am și dorit să o citesc. Se lecturează extrem de repede ca număr de pagini, însă ai nevoie de anumit timp pentru a procesa informațiile prezentate în interiorul ei, mai ales pentru cei ca mine, care nu sunt inițiați deloc în arta meditației pure.
     Consider că acest volum al lui Regardie este un punct de plecare pentru cei care vor să afle mai multe despre meditație, însă nu este de ajuns pentru a trece direct la fapte, pentru a pune în aplicare exercițiile amintite de el. E nevoie de timp și de încă ceva pentru a putea să pui în practică în mod efectiv, dar nu este imposibil. Sunt prezenți termeni cu care eu nu sunt obișnuită, dar mi-am notat câțiva pentru a îi căuta mai pe îndelete mai apoi. Ni se amintește despre controlul respirației, fapt pe care mulți îl amintesc, chiar și dincolo de meditație, auzind mereu că am uitat să respirăm așa cum trebuie și tind să cred că așa este, că și aceasta s-a intensificat odată cu creșterea ritmului nostru de viață, a rapidității cu care vrem să facem toate și a lipsei de răbdare tot mai acute. Autorul prezintă și centrii energetici, un fel de chakre, care merg de la Spirit, spre elementele primordiale: aer, apă, foc și pământ; după care prezintă și tehnici prin care acestea pot fi activate. Cel mai important mi s-a părut a fi cea a Stâlpului Median. de la care pornește apoi totul. Principalul este să fii liniștit și să începi să vizualizezi anumite chestiuni care reprezintă obiectul preocupărilor tale.
     Cartea aduce în discuție arta vizualizării, să fii capabil să îți vezi problemele și dorințele în culori, fapt care poate ajuta la vindecarea atât a trupului, cât mai ales a minții și a sufletului. Odată ce le conștientizezi, autorul susține că poți chiar ajunge să le rezolvi sau să le pui în practică, pentru că totul ține de un fel de concentrare, de conștientizare și de credința că totul este posibil. Astfel, vom ajunge să creștem rata succesului din viața personală, vom ajunge să credem că putem mai mult, că totul este posibil, și vom fi capabili să diminuăm stresul, oboseala și eșecurile din viețile noastre.
     Mi-a plăcut cartea și, chiar dacă nu citesc prea des cărți de dezvoltare, uneori simt nevoia să mă întorc spre acestea și să mă descopăr pe mine mai mult. Nu cred în totalitate în puterea vindecării prin vizualizare, nici chiar prin rugăciune, chiar autorul spunând că acestea compensează actul medical în sine, însă este un bun punct de plecare pentru descoperirea de sine și pentru problemele cu care ne confruntăm, care pot conduce la rezolvarea acestora.

________________
    Titlu: Arta adevăratei vindecări. Puterea infinită a rugăciunii și a vizualizării
      Autor: Israel Regardie