GEORGIANA VÂJU: DON`T CRY, JUST FLY (QUANTUM PUBLISHERS) – PRE- RECENZIE

Fetele puternice nu plâng, ci ele dau muzica la maximum și se apucă de curățenie în suflet, în propria viață!

Fetele puternice nu plâng, ele se ridică din propria cenușă asemeni păsării Phoenix!

Fetele puternice nu plâng, ele își dau seama de ceea ce nu merge bine în viața lor și își reconstruiesc parcursul pe calea vieții, pentru a se asigura că ajung acolo unde își doresc să fie!

Iubesc stilul de scriere al Georgianei Vâju, care se pliază ușor pe sufletul fiecărui cititor, căci nu ai cum să nu te regăsești, măcar un pic, în rândurile așternute cu măiestrie pe hârtie. Nu am ratat nimic din ceea ce a publicat până acum, iar apariția unui nou roman, cu o copertă fabuloasă, care îndeamnă foarte tare la visare, mi-a bucurat sufletul. Sunt onorată pentru că m-am aflat printre primii cititori ai cărții „Don`t cry, just fly”, îmi doream să aflu povestea încă de când am auzit despre ea. Totul a devenit un periplu printre stări, sentimente, trăiri, toate simțite la intensitate maximă și pot spune cu mâna pe inimă că autoarea a reușit să mă surprindă în modul cel mai plăcut cu putință și de această dată. Coperta anunța o plimbare la malul mării, mă așteptam la o poveste romantică, și am avut parte și de romantism și erotism în doze mari, însă povestea nu se limitează doar la aceste aspecte și mă bucur că nu o face. Autoarea mi-a oferit din plin scene de acțiune intensă, care mi-au adus fiori reci pe șira spinării și m-au făcut să stau cu sufletul la gură până la final, iar când credeam că încep să întrevăd ceva, apărea o răsturnare de situație care mă arunca din nou în vâltoarea ținerii pumnilor strânși pentru protagoniști, în înclinarea balanței către un rezultat sau altul…
       „Don`t cry, just fly” nu are nici pe departe o acțiune lineară, deși prima parte v-ar putea păcăli, căci este o introducere într-un nou univers și este puțin mai statică, însă, pe parcurs, aceasta se intensifică și devine atât de alertă încât nu veți mai putea să lăsați cartea din mână. Veți fi în totalitate absorbiți de întâmplările ce se derulează în față voastră într-un mod foarte viu, ca într-o peliculă cinematografică, de scenele care se succed cu rapiditate, ținându-vă cu sufletul la gură, încât veți uita de orice altceva. Totul se desfășoară într-un crescendo absolut, trecând de la un balans sau un dans lent printre problemele vieții la o adevărată mișcare de roller-coaster, care acum te ridică în înalt, acum te coboară în cele mai adânci abisuri, cu adrenalina pulsându-ți prin vene.

Noul roman al Georgianei Vâju ne poartă pașii din România, Făgăraș, în locuri mai exotice și pline de poveste, așa cum sunt Mykonos din Grecia sau Istanbul din Turcia, totul însoțit de legănarea maiestuoasă a unei nave de croazieră. Locurile dominate de albastrul mărilor și de țipătul pescărușilor te fac să respiri parcă mult mai intens. Sunt spații mirifice, desprinse parcă din cer, ce epatează și inspiră, făcându-te să visezi cu ochii deschiși. Rochiile fastuoase, piscinele, hublourile- ochiuri spre apele cristaline ale Mării Egee, abundența culinară și muzica de calitate sunt elementele care ajută la ivirea unor frumoase istorii de dragoste, ce se țes pe fundaluri desprinse parcă din povești. Erotismul vine să împlinească toate aceste imagini de basm.
       Acesta este cadrul care ne întâmpină în prima parte a romanului, cel în care facem cunoștință cu Ambra, o tânără prinsă parcă într-o pânză de păianjen în propria ei viață, având o slujbă și o relație amoroasă care nu o mai împlinesc. Suferă de anxietate și nimic nu pare să o ajute să iasă din monotonia propriei vieți, totul desfășurându-se la fel în fiecare zi, ca și cum orice moment ar fi fost tras la indigo. Tocmai pentru că nimic nu pare a fi așa cum își dorește, Ambra decide să lase totul în urmă și să își urmeze visuri mai vechi, tainice secrete ale sufletului său: ea vrea să cânte și să călătorească, pentru a cunoaște lumea. Ocazia se ivește, iar ea face un lucru nebunesc, pe care puțini l-ar face: se angajează cântăreață pe o navă de croazieră și plănuiește ca aceasta să fie cea mai bună perioadă a vieții sale. Visează să se piardă în cântecele sale și în multiplele călătorii pe care le va face în clipele în care vasul va staționa în diferite porturi ale lumii. Ceea ce va primi în urma acestei noi etape va fi cu mult peste așteptările sale, iar tot ceea ce se petrece ne face să ne gândim că trebuie să avem grijă ce anume ne dorim, pentru că s-ar putea să se împlinească…
         Pe vasul de croazieră Ambra nu numai că își găsește liniștea, ci și marea dragoste în persoana lui Alex, un tânăr chipeș, cu ochi verzi, care au darul de a vedea până în sufletul ei. Suferă la rândul său de anxietate, însă pare a fi sufletul pereche al Ambrei, acel bărbat care îi oferă fluturi în stomac și o face să uite de tot și de toate, chiar și de atacurile ei de panică. Alături de el, se simte în siguranță și mai fericită decât a fost vreodată. Se cunosc de puțin timp, însă trăiesc totul la intensitate maximă, Alex oferindu-i nopți de patimă, melodii ce se înfig direct în suflet și plimbări prin Istanbulul istoric sau pe plajele pustii ale insulei Mykonos. Totul pare feeric, iar ca martor direct a celor ce se desfășoară în fața ta nu ai cum să nu începi să te afunzi în visare și într-un optimism fără margini. Mă și vedeam pe vasul acela de croazieră, călătorind alături de Ambra și de Alex și, ca o paranteză, pot mărturisi cu mâna pe inimă că mi-e mai drag Alex decât Iv din seria „Nu te împiedica de mine, te implor!”. Însă, cea de a doua parte a romanului schimbă cu totul macazul și totul capătă un ritm extraordinar de alert, introducându-ne în lumea traficanților de droguri și a mafioților care sunt în stare să ucidă doar pentru a își vedea planul dus până la capăt. Cam până aici a ținut și sentimentul meu de visare, de amorțire în acel univers paradisiac…
        De acum înainte, adrenalina caracterizează fiecare pagină a romanului, iar stomacul se strânge odată cu înaintarea în acțiune. Apar situații de viață și de moarte, urmăriri, carduri de memorie cu informații secrete, răpiri și pericole la tot pasul, care îți dau sentimentul că ai intrat direct în mijlocul organizațiilor mafiote. Trecerea nu se face brusc, ceea ce îi oferă acțiunii nota de originalitate, necesară pentru a te ține ancorat direct în poveste. Alex pare a desfășura anumite acte ilegale, fapt care îl duce la închiderea sa într-o închisoare grecească. Ambra trebuie să se descurce de una singură și să lupte pentru siguranță amândurora, însă va observa în curând că acest fapt nu este chiar facil…
           Nu la mult timp distanță, facem cunoștință cu Nickolas, un bărbat frumos, inteligent, însă șeful traficanților de droguri și răpitorul Ambrei. Tânăra se vede captivă într-o lume cu totul nouă, ieșită în totalitate din monotonia de care fugise. Rolul lui Nickolas este mult mai amplu decât te-ai aștepta într-o primă instanță, însă va trebui să aflați mai multe de unii singuri. Acțiunea este atât de alertă și de densă încât mi se pare că aș da un mare spoiler orice aș spune. Partea aceasta a romanului trebuie citită și simțită de fiecare în parte pentru a putea exista acea bucurie a descoperirii adevărului din spatele fiecărei acțiuni și nu e puțin de spus despre toate acestea, va trebui să mă credeți pe cuvânt… sau să certați voi înșivă.
           „Don`t cry, just fly” este un roman cu o mare forță narativă, care surprinde prin contrastul acesta dintre acțiunea lineară de la început și lupta pentru supraviețuire din cea de a doua parte a romanului, prin toate locurile minunate pe care te îndeamnă să le vizitezi, prin personaje unice, puternice, capabile să depășească orice obstacol le iese în cale, descrise cu o mare finețe și atenție la detaliu de către autoare. Există și unele amprente filosofice și psihologice, însă accentul este pus pe acțiunea în sine. Cu fiecare nouă carte scrisă de Georgiana Vâju spun că nu voi mai fi surprinsă, însă mi s-a întâmplat din nou. Nu m-am așteptat la tot acest joc pus în scenă, la întreaga acțiune adusă în fața cititorilor, la toată acea pendulare între băiatul bun și băiatul rău, la toată adrenalina și la toți fiorii pe care i-am simțit citind acest nou roman al autoarei. Este un roman minunat din toate punctele de vedere. Citiți-l și vă veți convinge!

La final, vă las în compania unei melodii, al cărei rost îl veți înțelege doar citind romanul:

_________________
       Titlu: Don`t cry, just fly