MARY CARTER ȘI TERRI DULONG: UN CRĂCIUN DE NEUITAT – RECENZIE

Am cartea „Un Crăciun de neuitat” de ani de zile în biblioteca mea și am citit și recitit poveștile cuprinse în interiorul său de nenumărate ori. A devenit un fel de tradiție ca în luna decembrie să mă îndrept spre acest roman, care are darul de a mă face să uit cu totul de vremea geroasă de afară și să mă cufund cu totul într-un univers literar feeric, dătător de bună dispoziție. Volumul de față reunește două autoare, Mary Carter și Terri Dulong, care creează pur și simplu magie prin scrisul lor, și două povești, unite prin spiritul acela demn de filmele Hallmark și prin plasarea acțiunii într-o zonă însorită, precum Maui, Hawaii, sau Florida, în care zăpada este absentă, în preajma sărbătorilor de iarnă. Este o carte care se citește ușor, nici măcar nu îți dai seama când ai ajuns la final. Face parte din colecția de cărți romantice ale celor de la Lira, fapt pentru care este lectura potrivită pentru statul seara la gura sobei, cu o ciocolată caldă aproape.
   „Un Crăciun de neuitat” reunește două povești fermecătoare, pline de umor și de emoție, care te transpun în atmosfera sărbătorilor de iarnă. Este genul acela de carte care îți oferă la final o stare de bine, îți încălzește sufletul și te face să vrei să petreci mult mai mult timp alături de familie, de prieteni și de toți oamenii aceia dragi care formează universul tău cotidian. Autoarele ne îndeamnă la a ne bucura mult mai mult de timpul de calitate petrecut alături de oamenii ce ne locuiesc în suflet, să ne bucurăm mult mai mult de lucrurile mărunte, să fim mai buni, mai toleranți și mai plini de iubire.

********

„Un Crăciun tropical”, povestea scrisă de Mary Carter, este o istorioară spumoasă și pur și simplu delicioasă. Am râs cu lacrimi de la început și până la final și, cu toate că are și anumite puncte cheie, destul de tensionate, inserate din loc în loc, aceasta nu schimbă cu nimic starea aceea de bine pe care o simți pe tot parcursul citirii ei. Personajele sunt bine conturate și au niște personalități extraordinar de puternice, Punctul Insular, zona crăciunească dedicată doar adulților, este atracția principală a lecturii, iar la aceasta se adaugă o poveste de iubire atipică, dar extrem de frumos construită.
          În linii mari, povestea o are în centrul acțiunii pe Tara Lane, o tânără newyorkeză extrem de prinsă cu serviciul, fapt care nu i-a mai lăsat loc pentru împlinirea în plan personal. Sora sa, Nadine, încearcă din răsputeri să o ajute să își găsească ursitul, însă acesta apare de unde se așteaptă mai puțin și într-un moment extrem de tensionat pentru Tara: aceasta își pierde serviciul, oamenii pe care ea se baza, un barman și un portar, dispar din viața ei, nu are un iubit, se apropie sărbătorile de iarnă, ceea ce pentru ea reprezintă un adevărat coșmar, mai ales ca sora ei insistă cu tot felul de tradiții, iar un ren o mușcă de mână. Drept despăgubire pentru suferința îndurată, stăpânii renului îi oferă o excursie în Hawaii, pe insula Maui. Aici, deși spera să fie singură, este urmată de familia ei, care nu vrea să își petreacă sărbătorile fără ea. Tot pe insulă, îl întâlnește pe frumosul și atractivul Darren, față de care începe să aibă sentimente extrem de puternice. Ceea ce se dorea a fi doar un concediu relaxant și aventuros se va transforma pentru Tara în aventura vieții ei, în punctul acela de cotitură care aduce lucrurile mărețe în viața ei.
        Mary Carter a reușit să surprindă într-un mod minunat relațiile din cadrul familiei, prezentându-ne legăturile dintre surori, la fel și pe cele dintre părinți și copii. La fel, ea a conturat o poveste despre pierderea mamei și despre cum sărbătorile aduc în prim-plan tocmai durerea absenței acesteia, căci, în viziunea autoarei, sărbătorile înseamnă timp petrecut alături de familie, dragoste și armonie.

********

„Un Crăciun magic”, povestea scrisă de Terri Dulong, mi s-a părut mult mai plină de emoție și a reușit să mă sensibilizeze destul de tare, pentru că autoarea aduce în prim-plan o poveste despre un bătrân rămas singur pe lume, pe care comunitatea se străduiește să îl ajute, nelăsându-l singur atunci când dă de greu. Povestea de iubire este și ea prezentă, însă nu la fel de bine conturată ca în prima poveste, căci aici esențialul este reprezentat de dragostea față de aproape, de comuniunea existentă la nivel de comunitate. Locul în care este plasată acțiunea, Cedar Key, este parcă încremenit în timp, în momentele acelea în care oamenii erau mai buni, mai frumoși sufletește, mai apropiați de cei din jur. Atmosfera creată este pur și simplu feerică. Parcă te face să mai crezi puțin în umanitate și în puterea oamenilor de a iubi și de a oferi mai mult decât de a primi.
           Terri Dulong aduce în fața noastră o istorie de viață ce se petrece în apropiarea Crăciunului. Aici, trăiește Josie, mamă singură, care și-a întrerupt studiile universitare la Jurnalism pentru a își crește fiica, pe Orli. Ea, la fel ca mulți dintre oamenii din comunitatea în care trăiește, află că bătrânul Al este amenințat cu evacuarea din propria casă, care nu arată tocmai bine, și cu izolarea la un azil pentru bătrâni, iar în spatele acestei acțiuni nu este nimeni altcineva decât propriul nepot, Ben, un outsider, un bărbat care venea pe insulă doar în vacanțe și atunci se fălea cu statutul său de orășean. Fapta sa sensibilizează întreaga societate a insulei, în frunte cu Orli, care se unește pentru a îl ajuta pe Al să își curețe proprietatea, pentru a putea rămâne în casa lui.
           „Un Crăciun magic” ne prezintă povești de viață desprinse parcă din realitate, surprinzând relațiile dintre părinți și copii, care sunt nevoiți să treacă peste dezamăgirile personale pentru a putea să refacă legăturile rupte din cauză că lucrurile nu au ieșit chiar așa cum își imaginau, precum și despre relațiile dintre bunici și nepoți, care se străduiesc să se pună unii în locul celorlalți.

********

„Un Crăciun de neuitat” este o carte de care te îndrăgostești instantaneu și care te face să revii la ea din când în când. Poveștile cuprinse între paginile sale sunt feerice și îți oferă o stare de bine extraordinară, încălzindu-ți sufletul indiferent de cât de frig este afară.

___________________

Titlu: „Un Crăciun de neuitat”
        Autor: Mary Carter și Terri Dulong