LAURA NURELDIN: V (EDITURA HERG BENET) – RECENZIE

Zilele acestea m-am îndrăgostit în mod iremediabil și irevocabil. Nu știu dacă aceasta este o super putere a ne-morților sau dacă este doar o șlefuire adusă de secolele de trai pe Pământ, însă vampirii au o eleganță și o frumusețe de nedescris, pe care nu ai cum să nu le remarci, iar vampirii Laurei Nureldin sunt exemplare minunate ale speciei lor (cei care ați citit „Revertis”  știți despre ce vorbesc). Au un șarm aparte și perioade lungi de conviețuire cu oamenii, ceea ce îi face pur și simplu adorabili. Acum, să vă vorbesc mai multe despre ei și vă rog să mă iertați de pe acum că nu pot fi scurtă în ceea ce privește discuția despre ei… Așadar, pregătiți latte-urile cu sânge și pe locuri, fiți gata, start!

„V” este o lectură încântătoare, care ne arată că o eternitate nu este de ajuns atunci când vine vorba de dragoste și că nu te poți sătura de persoana iubită chiar dacă ai petrecut alături de ea secole. De asemenea, Laura Nureldin definește prin intermediul acestui roman mult mai bine lumea vampirească, prezentându-ne caracteristicile lor și modalitățile în care aceștia pot fi creați. Sunt personaje indestructibile (cu doar câteva slăbiciuni, mult mai puține decât au impresia oamenii) și extraordinar de puternice, atât ca fizic, cât și ca psihic, fapt care face posibilă locuirea lor direct printre ființele umane, iar acest fapt este o virtute, vă zic eu, doar imaginați-vă că ați sta zilnic cu o friptură suculentă, mirosind divin în fața voastră, și ar trebui să vă abțineți. Cam așa sunt și ei, căci sunt prădători, iar oamenii reprezintă modul lor de supraviețuire. Însă, ei fac alegeri și se educă timp de secole să fie o variantă mult mai bună a lor, căci cei mai mulți recurg la pungile cu sânge și evită să își ia ce li se cuvine:

Cred că vampirii se aseamănă cu oamenii în mai multe feluri decât suntem dispuși să recunoaștem. Exact ca noi, câțiva sunt OK, unii sunt niște mizerabili malefici și cei mai mulți încearcă să păstreze un echilibru.

Cred că tocmai această umanitate pe care cei mai mulți dintre vampiri refuză să o piardă, precum și blândețea față de ceea ce ar trebui să reprezinte hrana lor (cei mai mulți își folosesc sângele pentru a le oferi vindecare oamenilor aflați în suferință) îi diferențiază pe vampirii Laurei Nureldin de alți vampiri pe care îi descoperim în literatură și acestea reprezintă elemente de originalitate în cărțile ei.

Dincolo de descrierea universului vampiresc, în cartea Laurei Nureldin întâlnim un șir întreg de uneltiri, trădări, mistere ce se cer descifrate și o îmbinare armonioasă dintre lumea ne-morților cu cea a oamenilor, cu care sunt nevoiți să intre în contact de-a lungul timpului. Apar vânători de vampiri, vrăjitoare și noi vampiri iau naștere, chestiuni pe care autoare le urmărește cu tenacitate, făcându-te și pe tine, ca cititor, extrem de curios și dornic să afli toate detaliile picante și savuroase, fapt care nu îți permite să mai lași cartea din mână odată ce ai început-o. În plus, nu lipsesc poveștile de iubire, care îi oferă poveștii substanță, iar aici întâlnim trei povești pline de sensibilitate, care trec dincolo de timp, spațiu sau specie…

56508689_1293120817502984_908298352318218240_n

Vă recomand să citiți neapărat „Revertis” înainte de a parcurge cu sufletul „V”, pentru că, aici, ne reîntâlnim cu unele personaje puternice din romanul amintit, fapt care m-a bucurat nespus, însă, dacă nu ați început cu universul descris acolo, s-ar putea să vă luați unele spoilere și chiar ar fi păcat, pentru că autoarea își construiește poveștile cu minuțiozitate.

„V” aduce în prim-plan personaje ce par a avea totul, se află în lumina reflectoarelor, au succes cu carul în fața publicului larg, au averi nenumărate, case feerice, însă nu și fericirea după care tânjesc toți oamenii, nu și liniștea sufletească. Ei simt un gol sufletesc imens, pe care fie încearcă să îl suplinească prin folosirea de tot felul de substanțe interzise (alcool, droguri), fie îl lasă să crească și să înflorească până la epuizare, fapt care le face să renunțe cu totul la viață și să încerce să se sinucidă, ieșind pentru totdeauna din lumina reflectoarelor. Aici intră în scenă Vareka, unul dintre cei mai vechi vampiri din lume, unul extrem de puternic, care simte goliciunea sufletească și le oferă un cadou binecuvântat: îi transformă în vampiri pentru a scăpa din infernul pământesc, căci, ca vampir, ai posibilitatea să diminuezi unele emoții în timp ce le păstrezi pe altele. Așa se întâmplă și cu Walter Drake, un producător, care a creat mulți artiști la viață lui. Are totul și, totuși, nu și mulțumirea sufletească. Imediat după transformare, el nu acceptă că a devenit vampir, are impresia că delirează și ca se apropie de nebunie, mai ales că și Walter, asemeni tuturor ființelor umane, consideră că vampirii nu sunt nimic mai mult decât un mit, o legendă care să explice urâțenia din lume:

Deci, practic, eu i-am cerut femeii ăsteia să mă transforme în vampir? Nu puteam să fiu și eu un bețiv ca toți bețivii, nu? Să mă dau mitocănește la o gagică într-un bar, s-o iau acasă pentru o noapte, să mă trezesc lângă ea dimineața și să nu-mi amintesc niciodată numele ei? Dracu` să te ia, Drake! Idiotul idioților.

După ce trece peste surpriza inițială, Walter își acceptă nesperat de bine condiția de vampir și învață foarte repede cum să supraviețuiască în noua situație: învață cum să se hrănească, cum să silească oamenii și cum să îi facă să uite anumite lucruri, cum să se miște printre oameni fără a îi ataca și cum să își suprime foamea permanentă de sânge. Ba chiar ajunge suficient de matur încât să încerce să îi salveze pe cei din jur, așa cum este cazul Miei, o tipă pe care o întâlnește într-o seară și pe care, instinctiv, simte nevoia de a o proteja, sau a lui Venice DeKey, cea mai bună artistă a sa, care suferă enorm și încearcă să se sinucidă în mod constant:

Oare de ce atunci când mă gândesc la eventuala moarte a Miei o văd ca pe o crimă, în schimb, când e vorba de orice alt om, e un simplu accident? Drake, ești incredibil de idiot.

Pe Venice o ajută transformând-o în vampir, așa cum își dorea tânăra, și fiindu-i alături atunci când își descoperă noua lume și noile puteri:

Clipa în care descopereai lumea cu simțuri de vampir era o experiență incredibilă. Lumina era mai strălucitoare, culorile mai intense, sunetele mai detaliate, aromele își croiau drum direct în plămâni… Totul era amplificat. Îmbunătățit. Schimbat. Intoxicant.

Dincolo de povestea lui Walter Drake, suntem martori ai istoriilor de iubire ce trec dincolo de timp: cea dintre Invictus/Victor (un personaj pe care îl descoperim întâi în „Revertis”) și Vareka, iar modul în care aceștia s-au cunoscut și au supraviețuit timpului este descris cu extrem de mare atenție și emoție, fapt care te cucerește; cea dintre Walter și Venice, care se dezvoltă un pic mai încet, însă asta nu afectează deloc legătura indestructibilă dintre ei doi, precum și cea dintre Mia și Jason, o poveste care ne arată că ne grăbim mult prea repede să judecăm lumea din jur, fără a încerca să o înțelegem mai întâi, săpând până în adâncul ei și observând-o sub toate aspectele.

Faptul că vampirii au toate simțurile mult mai ascuțite și că observă lumea la o altă intensitate nu îi scapă de erori, fie că e vorba de subestimarea adevăraților dușmani, fie de greșeala comisă față de persoanele iubite, pe care nu le cunosc sau nu se străduiesc să le descopere în totalitate. Cu toate acestea, eternitatea le oferă posibilitatea de a o lua de la capăt cu forțe proaspete:

Hai s-o luăm de la început! Însă nu ne putem preface că ultimele secole n-au existat și cred că nici n-ar trebui să încercăm asta. Pentru că oamenii tind să repete greșelile pe car ele uită. Trebuie să ne amintim toată durerea pe care ne-am provocat-o unul altuia; toate atrocitățile pe care le-am comis. De data asta să fim, pur și simplu, ceea ce suntem, să acceptăm asta și s-o luăm de la început, purtând toată greutatea trecutului nostru.

„V” este o carte mult mai complexă decât v-am descris-o eu. Nu trebuie să mă credeți pe cuvânt, doar luați cartea și citiți-o!

Titlu: V

Autor: Laura Nureldin

Colecție: Cațile Arven

Număr de pagini: 384

Cartea poate fi achiziționată de pe  site-ul editurii Herg Benet.

18 gânduri despre ”LAURA NURELDIN: V (EDITURA HERG BENET) – RECENZIE

1. Dana zice:

Filmele cu vampiri mi-au placut mereu, însă nu am citit nicio carte cu sau despre ei. Dar cred că o să dau o şansă genului fantasy. Măcar din când în când. Recenzia ta, ca întotdeauna, la superlativ, felicitări!

Mulțumesc din suflet! ❤ Cărțile Laurei Nureldin ți le recomand cu căldură, sunt delicioase și abundă în umor.

Mulțumesc! ❤ Da, este un fel de continuare. A fost o surpriză plăcută, nu am știut lucrul acesta. Avem personaje și povești noi, dar ne întoarcem spre cel care o iubise pe Lauren în Revertis, la prima lui dragoste, și la câteva vrăjitoare de acolo.