TEODORA PASCU: BENJI, DARUL DIVIN – RECENZIE

De când mă știu, sunt o mare iubitoare de animale și, în special, de câini. Încă de mică, mi-am petrecut timpul în preajma lor, devenisem un fel de mama răniților pentru cățelușii străzilor și le opream mâncarea mea de la școală și le acordam un dram de atenție. Pe mulți îi aduceam și acasă, iar momentele în care Molda și Negruța au intrat în viața mea, prima dusă întâi la bunica mea, unde și-a schimbat total forma, căci inițial fusese extrem de murdară și toți oamenii îmi ziceau să o las pe străzi că are râie, iar cea de a doua a stat un timp în podul casei, pentru a găsi o modalitate să îmi anunț părinții că am adus încă un câine acasă, asta până când ea a ales să sară de acolo în miezul nopții, speriind întreaga casă, sunt pur și simplu epice. Mi-am dorit întotdeauna să scriu despre aventurile mele cu diverșii cățeluși din viața mea și cred că tocmai de aceea m-am și bucurat când am găsit o carte care asta face, descrie viața unui cățeluș minunat, Benji. Bine, și coperta este extraordinară, fapt care m-a făcut să mă îndrăgostesc în mod iremediabil de ochenatul acela mic de pe copertă.

„Benji, darul divin” este o carte de memorii și o dovadă de iubire pe care stăpâna lui Benji, Teodora Pascu, i-o oferă companionului ei de câțiva ani încoace. Este o carte fermecătoare, scrisă într-un stil simplu, dar dinamic, iar faptul că am citit-o avându-l alături pe Lăbuș de pluș, cățelușul meu, m-a ajutat foarte tare să intru în atmosfera cărții. Am început cartea plângând, pentru că autoarea ni-l prezintă pe Benji aflat în suferință, și am terminat-o în mod rotund, tot cu lacrimi în ochi, pentru că finalul aduce în discuție o temă de care orice deținător de animăluț se teme și cu un gând pe care orice iubitor de animale refuză să îl verbalizeze: acela al pierderii companionului drag. Nu, Benji nu a pățit nimic, este bine și iubit, însă este doar un gând răzleț al autoarei în care m-am regăsit și eu.

Prin intermediul cărții de față, autoarea ne-a permis să îl cunoaștem un pic pe micul ei necuvântător, Benji, și, în același timp, a susținut o pledoarie în fața cititorilor ei în favoarea adoptării de animăluțe, de necuvântătoare aducătoare de bucurie fără margini și capabile de adorare și iubire fără margini, aducătoare de liniște în suflet și de dragoste de viață, căci asta face Benji și asta fac toate micile patrupede care ajung în viețile noastre:

Sunt generatoare de dragoste, iubire și sacrificiu, iubire concretă, demonstrată practic, prin renunțare la multe, nu doar cuvinte, vorbe la nivel de teorie, cum se întâmplă uneori între oameni. Nu poate fi pusă la îndoială, este autentică, orice „stăpân” își iubește teribil câinele în mod cert, vizibil, evident… și este o dragoste împărtășită, îmbracă o altă formă, e la un alt nivel energetic și spiritual, sinceră și devotată.

57484832_1535739453226613_8063136636734537728_n

„Benji – darul divin” – un prieten blănos și o viață plină de bucurii și împliniri sufletești

Teodora Pascu își începe cărticica în mod cronologic, cu descrierea primelor momente în care a luat contact cu Benji, cățelușul nepoatei sale, după care ne arată modul în care atât ea, cât și Benji s-au îndrăgostit în mod iremediabil unul de altul, ca și cum și-ar fi citit unul altuia în suflet și ar fi înțeles fără cuvinte că Benji este al ei și ea este a lui Benji. În definitiv, câinii își aleg stăpânii și pun ochii pe cei care le vorbesc cel mai mult la nivel emoțional și poți simți asta din plin dacă ai un cățeluș alături de tine.

Modul în care Benji și-a început viața este descris cu multă duioșie în carte, căci micuțul patruped a avut parte de o boală de care orice deținător de câine se teme: parvaviroza. A fost la un pas de a păși în neființă, însă dragostea viitoarei sale stăpâne și rugăciunile ei l-au adus pe linia de plutire. Am citit paginile de început vărsând râuri de lacrimi, pentru că este un aspect dureros și nu are cum să nu te emoționeze.

Apoi, asistăm la modul în care Benji se strecoară în viața Teodorei, încet, dar sigur, mergând din provincie în București, unde devine prințul și stăpânul casei, punând stăpânire pe inimile celor doi stăpâni ai săi și cerându-și dreptul la iubire și la atenție. Și da, a împrumutat din trăsăturile stăpânei sale, așa cum se întâmplă cel mai adesea în relația stăpân-patruped:

Un cățeluș inteligent, sensibil și cu personalitate puternică, ambițios… de multe ori Ștefan mi-a spus că seamănă cu stăpâna lui, arătând ironic spre mine. Posibil; știu că în timp se creează o legătură foarte puternică între stăpân și câine încât se transferă, se împrumută reciproc din trăsături, atitudine și reacții.

După ajungerea la București, parcursul lui Benji nu mai este urmărit în mod cronologic, ci autoarea ne oferă frânturi din viața ei și a cățelușului său, punând accent pe sentimentele pe care micuțul prieten i le-a stârnit și pe modul în care relația cu acesta a transformat-o pe ea însăși într-o variantă mult mai bună a ei. Aflăm despre acomodarea lui Benji în noua casă, despre cercetarea parcurilor din jurul casei, despre împrietenirea cu alți cățeluși și despre liniștea și modificarea obiectivelor oferite stăpânei sale. Se poate simți dragostea dintre cei doi, m-am amuzat la momentul somnului cu câinele în pat, mai ales ca și ale meu face la fel, precum și la partea cu urmărirea stăpânei asemeni unei umbre, căci și Lăbuș este umbra mea mereu. Cartea transmite foarte multe emoții și te sensibilizează.

„Benji – darul divin” este o carte minunată despre un cățeluș drăgălaș, de care nu ai cum să nu te îndrăgostești. Dacă ești deja deținător de cățeluș, aceasta te va determina să petreci mai mult timp cu el și să îi oferi și mai multă iubire, iar dacă nu deții deja un necuvântător alături de tine, te va face să îți dorești unul. În final, vă las cuvintele veterinarului lui Benji, în speranța că vă va determina să nu va speriați de adoptarea unui cățeluș drăgălaș și de aducerea alături de voi a unui prieten devotat, iubăreț și extraordinar de statornic:

Mi-au rămas întipărite în memorie cuvintele doctorului Cătălin, răspundea la întrebarea mea cum am să mă descurc, cum o să înțeleg nevoile câinelui, nu am avut un câine și mi-e teamă că nu o să fac față situației. El m-a încurajat, mi-a spus că în primul rând e nevoie de dragoste și multă răbdare și timp, timp să-l observ și am să înțeleg absolut totul din priviri. Există o comunicare perfectă între stăpân și animal, chiar dacă el nu vorbește, înțelege totul, vorbiți cu el, comunicați permanent și o să realizați că înțelege. Am procedat întocmai, permanent am găsit timp să-l observ, să-i vorbesc și să urmăresc reacțiile. Am ajuns să înțeleg absolut tot ce vrea, ce intenție are, ce îl deranjează și ce agreează foarte mult.

Titlu: Benji, darul divin

Autor: Teodora Pascu

Editura: Libris Editorial

Număr de pagini: 152

Cartea poate fi comandată de  aici.

12 gânduri despre ”TEODORA PASCU: BENJI, DARUL DIVIN – RECENZIE

1. Dana zice:

Câinii sunt într-adevăr minunați! Ai mei efectiv chiue de bucurie când vin acasă, iar dimineața trebuie să îmi beau cafeaua cu ei în brațe. Iubirea și devotamentul lor, din păcate nu o regăsim în oameni. Mi-ar plăcea să citesc cartea, deși cred că aș boci bine. Ai prezentat-o atât de frumos!❤

Mulțumesc! ❤ Lăbuș stă mai tot timpul lângă mine, la cafea, când lucrez, când citesc. Nu prea suportă când plec de acasă. Am regăsit lucrurile astea și la Benji.

2. ION Constantin zice:

Pentru fiecare dintre noi, cititorii, o carte nou apărută – găsită întâmplător în perigrinarile obișnuite prin librării ori recomandată de cineva, reprezintă, aproape întotdeauna, o provocare! Pot spune ca am citit multe cărți și ” Benji …. ” a fost printre utimele ! Mi-a schimbat percepția și perspectiva față de „companionii” necuvântători și în special față de cățeluși. Am cunoscut-o pe proaspăta scriitoare, stăpâna eroului și autoarea cărții – recunosc, un privilegiu pe care mi-aș dori sa-l aibă cât mai mulți cititori, pentru a înțelege cum poate fi transformat un om care trăiește în preajma protejatului care „vorbește” mai mult din priviri și gesturi !Teodora (autoarea) este o femeie specială, care inspiră încredere, siguranță și pasiune pentru lucrurile făcute cu dragoste !
    Trebuie să spun, însă, că am citit și multe recenzii, dar, puține mi-au influentat, radical, impresia cu privire la cartea citită! Recenzia lui ” Benji …” este specială, o analiză descriptivă care nu doar apreciază cartea, dar o pune intr-o altfel de lumină, ce m-a apropiat și mai mult de spiritul și mesajul cărții!
    – Mulțumesc autoarei, dar și ” criticului” acesteia ! ! !

Mulțumesc pentru cuvintele frumoase! ❤ Eu încerc să redau sentimentele avute pe tot parcursul citirii cărții. Am citit și romanul autobiografic al Teodorei Pascu și are ea o finețe aparte, o sensibilitate care se simte dincolo de rânduri și din iubirea pentru animăluțe și pentru natură. Ar fi o onoare să o cunosc.

3. ancasicartile.ro zice:

Ce cărticica frumoasă! Ai scris foarte, foarte frumos despre ea! Eu nu mai pot să îmi iau un cățel. Am suferit mult după Arysul meu, așa că aș plânge de doua ori daca aș citi cartea.

Eu am avut mai mulți căței de-a lungul timpului, Lăbuș e privilegiat să stea în casă… Mi-a plăcut cartea asta tocmai pentru că redă relația specială dintre cățeluș și stăpân.

4. Aghinitei Maria zice:

Mi-a placut recenzia cartii, imi plac animalutele si Lăbuș e privilegiat să stea în casă…, dar eu as vra sa am o gradina in care catelusul sa se joace liber! Mi-a plăcut cartea asta tocmai pentru că redă relația specială dintre cățeluș și stăpân.