RACHEL CANE: REFUGIUL DE LA KILLMAN CREEK (STILLHOUSE LAKE #2) – RECENZIE

Am citit acum ceva timp primul volum al seriei Stillhouse Lake și, cu toate că îmi plăcuse destul de tare, nu reușise să mă convingă pe deplin în legătură cu personajul principal, Gwen Proctor, care mi se păruse cam slab și puțin ilogic, acționând destul de ciudat atunci când se presupunea că ar fi trebuit să fie preocupat de siguranța sa și a copiilor ei, în urma aflării crudului adevăr, cum că soțul ei era un criminal în serie cu sânge rece. Însă, acest al doilea volum, Coșmarul de la Killman Creek, m-a convins pe deplin de forța autoarei de a crea un thriller plin de suspans, care să te facă să citești totul cu sufletul la gură. Gwen se transformă foarte tare, la fel se întâmplă și cu copiii ei, pe care ajungem să îi cunoaștem mai bine de data asta. Acest al doilea roman din serie deja este un regal pentru un cititor dornic de adrenalină, căci Rachel Cane transformă întreaga acțiune, făcând-o să strălucească la superlativ.

Coșmarul de la Killman Creek este pur și simplu un thriller din acela de excepție, care te ține cu sufletul la gură de la prima și până la ultima pagină. Autoarea se joacă foarte tare cu mintea noastră, a cititorilor, și ne lovește cu puterea revelației și a adevăratei identități a dușmanului exact atunci când ne așteptam cel mai puțin. Ia fiecare scenariu în parte pe care ni-l facem în minte și-l demontează bucată cu bucată, pentru a ne năuci cu un final neașteptat. Merge mult pe partea psihologică a dramei lui Gwen Proctor și ne prezintă fapte care nu sunt demne de încredere, care au darul de a ne zdruncina din temelii încrederea în personajul său și în acțiunile pe care acesta le face. Ba chiar Gwen însăși ajunge să se îndoiască de ea la un moment dat, fapt care o azvârle direct în abisul deznădejdii și al neîncrederii, după ce incipitul o prezentase mult mai puternică decât o văzusem în primul volum și mult mai pregătită să preia frâiele vieții sale. Avem parte de minți extrem de bolnave, de un întreg mecanism al terorii și al acționării fără milă, iar perspectivele create asupra viitorului familiei Proctor stă sub semnul incertitudinii.

72820085_771967456589017_2861306246227558400_n

Coșmarul de la Killman Creek – un thriller psihologic minunat, plin de neprevăzut

Cel de al doilea volum al seriei Stillhouse Lake stă sub semnul neprevăzutului și a răsturnărilor de situație, care spulberă orice scenariu pe care ni l-am fi putut face în minte. Autoarea schimbă traiectoria seriei sale și ne oferă mai multe perspective narative, față de perspectiva unică din primul volum, care, pentru mine, au fost un adevărat plus, căci m-au ajutat să mă apropii mult mai tare de copiii ei, Lanny și Connor, precum și să îl cunosc mai bine pe Sam Cade, vecinul lor controversat, care inițial și-a dorit să o pedepsească pe soția celui care i-a ucis sora, iar mai apoi s-a îndrăgostit de ea. Aceste trei noi voci narative vin în completarea celei a lui Gwen și ne oferă o mai mare înțelegere asupra celor petrecute. De asemenea, furia pe care toate celelalte trei personaje narative ajung să o simtă fața de Gwen, în urma unui filmuleț ce o arăta ajutându-și soțul să își ucidă victimele, te revoltă și te face să vrei să intri în carte și să le prezinți realitatea într-o primă instanța, pentru ca, mai apoi,  la un moment dat, să pierzi și tu, ca cititor,  încrederea în ea, nemaiștiind dacă femeia chiar e nevinovată sau doar joacă asul din mânecă cu toți cei din jur, pentru a își ajuta soțul psihopat. Asta face autoarea aici, se joacă la nivel mental cu noi și o transformă pe Gwen din nou într-o femeie slabă și lipsită de credibilitate, la fel cum fusese la procesul soțului ei, fapt care a făcut-o să devină ținta tuturor psihopaților conduși de Absalom.

Prima parte a romanului ne face să credem că totul s-ar putea aranja pentru Gwen și copiii săi, că liniștea ar putea fi în sfârșit o opțiune și pentru ei. Lanny și Connor s-au întors la ea după ce fuseseră răpiți de către omul angajat chiar de tatăl lor, Melvin Royal, însă acest fapt se va dovedi a fi doar o luptă câștigată, iar nu o victorie totală în bătălia dintre fosta Gina Royal, femeia de casă care nu ieșea din cuvântul soțului ei, și monstrul care s-a dovedit a fi acesta din urmă. Melvin este liber acum, căci a evadat din închisoare, iar poliția nu prea reușește să dea de el. Gwen înțelege că nu poate să mai rămână pasivă, că nu se mai poate doar ascunde sau fugi de colo colo, pentru că aceasta nu este o viață reală pentru ea și copiii săi, că nu mai poate să fie mereu temătoare și să își lase coșmarurile să prindă viață. Înflorește precum o floare prea mult timp îmbobocită și devine un personaj de o forță extraordinară, pregătit să plece la vânătoare, pentru a îl prinde pe cel care odată i-a fost soț, devenit acum o amenințare pentru ea și cei dragi ei. Din pradă, devine vânător, și asta îi dă o oarecare putere față de Gina, care tăcea mereu.

72693779_10213987148063139_2241716355755671552_n

Coșmarul de la Killman Creek – personaje puternice versus minți bolnave, capabile de mult rău

Pleacă în căutarea fostului ei soț alături de Sam Cade, cel care i-a fost alături în ultima perioadă, lăsându-și copiii în casa prietenilor ei, Javier și Kezia. Are nevoie să facă pasul ăsta, să îi știe pe ei în siguranță, pentru a putea să îl caute pe Melvin cu sufletul viu și mintea limpede. Este conștientă că este care pe care, dar nu poate face altfel. Merge din aproape în aproape pe urmele oamenilor lui Absalom, însă pericolele irump la fiecare pas, iar căutările lor nu sunt lipsite de fel de fel de incidente. Luptă cu o minte bolnavă, iar Melvin pare să se joace din nou cu ei. În plus, un video plasat inteligent de către Absalom o lasă pe Gwen singură în fața tuturor, căci nu mai este sigură nici măcar ea că nu a fost părtașă la crimele odioase ale lui Melvin. De aici, începe o luptă pe viață și pe moarte între ea și cei care o amenință de când s-a aflat adevărul despre soțul ei. Nu mai este de încredere pentru Sam, a cărui minte este cuprinsă de îndoieli, nu mai este mama aceea bună pentru Lanny și Connor, care o învinuiesc de ruptura de tatăl lor, nu mai știe nici ea nimic și e hotărâtă să facă ceea ce trebuie, chiar dacă asta ar costa-o propria viață.

Un mare bonus al acestui volum este reprezentat de perspectivele narative multiple. Îl putem auzi pe Sam Cade, care, din aliatul și protectorul lui Gwen se transformă în cel de odinioară, care ar fi vrut să îi facă rău, și nu știi exact ce să crezi despre modul lui de a acționa. O auzim pe Lanny, adolescentă, care, deși își cunoaște tatăl și știe exact ce monstru este, alege să fie rebelă conform vârstei ei și să părăsească adăpostul sigur pentru a se reîntâlni cu prietena ei, care îi cucerise inima (poate că acest element LGBT ar fi putut să lipsească de aici, dar, în toată nebunia creată de Melvin, posibil că era normal ca Lanny să nu iubească bărbații, ci femeile, pentru că fetițele urmează exemplul tatălui, iar ea nu îl are). În plus, ea devine protectoarea lui Connor, fiind capabilă să se piardă chiar și pe sine pentru ca el să fie în siguranță. Connor este încă un copil și se simte acest lucru din comportamentul său: păstrează legătura cu tatăl său, care îl manipulează după bunul plac, căci Melvin continuă să fie monstrul Melvin chiar și cu fiul său, care încă nu a reușit să înțeleagă pe deplin ce se întâmplă în jurul lui. Fiind mic de ani, a fost un pic mai protejat decât sora lui și nici nu e capabil să analizeze pe deplin dimensiunea dezastrului din jurul lui. Este tăcut, iar tatăl său devine oarecum refugiul său, evadarea lui din nebunia din jurul său.

Coșmarul de la Killman Creek este un thriller terifiant, care îți face inima să urce direct în gât. Este o continuare de serie excelentă, mult mai bun decât primul volum, care te face să îți dorești cu ardoare următorul roman din serie. Să vină cât mai repede!

73333440_764277343994959_4771223897192267776_n

Titlu: Refugiul de la Killaman Creek

Autor: Rachel Cane