DAVID JACKSON: NU SCOATE UN SUNET – RECENZIE

Există unele cărți care te marchează și care te fac să rămâi cu gândul la ele mult timp după ce le-ai terminat. Așa s-a întâmplat cu Plânset de copil de David Jackson, citit nu cu mult timp în urmă. Tocmai de aceea, atunci când am văzut pe Libris o nouă carte semnată de el, mi-am zis că trebuie neapărat să am. Voiam să văd dacă senzațiile sunt la fel și au fost, recunosc. Autorul nu surprinde printr-o scriitură bogată, căci stilul îi este destul de simplu, ci prin fina analiză umană, care te face să te întebi în ce lume trăiești.

Nu scoate un sunet este un thriller captivant, care ne arată cât de întortocheată poate fi mintea umană și câte limite pot fi împinse atunci când disperarea este prezentă. În același timp, autorul aduce în prim plan frici cu care orice părinte se confruntă: răpirea propriului copil. Pur și simplu, te trezești dimineața și observi ca puiul de om nu mai este sau, ca în cazul celui de al treilea copil răpit din carte, plătești cu propria viață.

Nu scoate un sunet – un thriller psihologic plin de surprize

David Jackson are o predilecție pentru joaca cu mintea noastră și pentru aducerea în atenția noastră a unor subiecte extrem de sensibile legate de copii. Te poartă de colo colo pentru a veni cu acel bam final, care te zdruncină din temelii.

Nu scoate un sunet este o carte care te pune le gânduri, căci subiectul este unul care te prinde în mrejele lui. Începi să te gândești dacă monștrii se nasc așa sau devin astfel din cauza unor suferințe supreme. De asemenea, nu empatizezi cu răpitorii prea tare, căci e clar că nu sunt foarte stabili din niciun punct de vedere. Au grave probleme mentale provocate de lipsa posibilității de a avea propriul copil, fapt care îi face să împingă limite și să răpească pur și simplu copii, văduvindu-i pe alții de a mai fi părinți.

Cunoaștem răpitorii încă din primele pagini, aceștia nu reprezintă factorul surpriză: Malcom și Harriet, soții Benson, trăiesc în nord vestul Angliei și par a fi familia fericită. Numai că ei sunt tipii răi, cei care, dincolo de paradisul familiei perfecte, ascund minți bolnave. Dorind să o facă fericită pe Harriet, Malcom pune la cale planuri minuțioase, pentru a aduce acasă puii de om mult doriți.

Prima este adusă Daisy, cea care, deși știe că nu este fiica lor reală, ci a altcuiva, devine obedientă, pentru a nu fi pedepsită. Urmează Poppy, cea care se opune răpitorilor ei, dupa care Ellie, cea care își vede părinții uciși. Știm răpitorii, nu știm exact motivele. Tocmai de aceea, romanul se citește cu sufletul la gură.

Nu scoate un sunet este un thriller captivant, plin de neprevăzut. David Jackson a devenit în mod clar unul dintre autorii mei preferați, la care voi reveni mereu cu drag.