TAMERA ALEXANDER: CRĂCIUNUL LA CARNTON – RECENZIE

Nu am citit nimic scris de Tamera Alexander până acum, dar îmi doream foarte tare să fac cunoștință cu ea. Părea o autoare care scrie pe sufletul meu și am avut dreptate în totalitate. Iubesc modul în care își construiește acțiunea și stilul de scriere, care curge lin, făcându-te să te îndrăgostești de cărțile ei. Scrie cu forță și creează povești puternice, adevărate lecții de viață, cu caractere minunate, care depășesc cu fruntea sus cele mai mari dureri pe care soarta li le scoate în față. Crăciunul la Carnton este inspirat din fapte reale, după cum mărturisește autoarea la final, și este doar o nuvelă, care premerge alte trei romane ale unei serii ce se anunță a fi una pentru suflet. Plusul acestui roman, dincolo de povestea în sine, este reprezentat de rețetele de la final, care asigură ineditul și originalitatea romanului.

Crăciunul la Carnton este o poveste plină de sensibilitate și de dragoste de viață. Are acțiunea plasată în timpul Războiului Civil American, când moartea, disperarea și durerea dau târcoale, dar, în ciuda subiectului dur abordat, romanul crește în sufletul cititorului speranța și credința în mai bine, oferind optimism și o stare bună la final. Autoarea ne arată că, dincolo de orice rău, poți găsi binele, dacă lupți pentru tine și fericirea ta. În plus, ne oferă o călătorie magică la Carnton, Tennessee, pe care iarna și fulgii de nea îl fac să pară scos din timp și o oază de liniște, numai bun pentru evadarea din duritatea vieții. Aici, descoperim o societate a femeilor ce ajută soldații de pe front, despre care, recunosc, nu știam mare lucru. Romanul aduce în prim plan spiritul de camaraderie și într-ajutorare a semenilor, punând accentul pe dragoste, onestitate, unitate și generozitate.

Crăciunul la Carnton – sensibilitate, romantism, dragoste de viață

M-am îndrăgostit în mod iremediabil de lumea creată de Tamera Alexander, care se aseamănă foarte tare cu cea din Pe aripile vântului, poate și pentru că acțiunea este plasată în aceeași perioadă de timp, cea a Războiului Civil American, care aduce în discuție Nordul și Sudul și problematica sclavilor negri. Nu se opresc doar la acest aspect, pentru că Carnton este un loc al evadării din cotidian și al rezolvării tuturor problemelor, la fel cum era Tara pentru Scarlett O`Hara, iar personajele sunt extrem de puternice, mai cu seamă cele feminine, luptând pentru libertate și pentru un trai mai bun. De asemenea, Aletta Prescott, personajul principal al cărții de față, mi-a amintit foarte tare de Melanie Hamilton, prin bunătatea, tenacitatea și iubirea de cei din jur de care dă dovadă. Este o carte mică în ceea ce privește întinderea, dar mare ca mesaj și poveste, iar acest lucru m-a încântat nespus. Ce mi-aș fi dorit mai tare ar fi fost ceva pagini în plus, pentru că am simțit efectiv că fac parte din poveste și totul s-a terminat mult prea rapid.

Aletta Prescott este tipul meu preferat de personaj: puternic și care răzbește în viață, indiferent de situație. Războiul i-a răpit multe: a lăsat-o fără serviciul de la brutărie, pasiunea ei, apoi și fără cel de la croitorie, căci cine mai are nevoie de haine multe când hrana în sine e o problemă, și, cel mai greu, a lăsat-o fără soț și fără tatăl copiilor ei, un băiat, Andrew, și unul încă nenăscut. Cu Warren mort pe front, fără slujbă și cu o ipotecă ce amenință să o lase fără casă, Aletta trebuie să găsească rapid o soluție. Simte că se scufundă în oceanul grijilor și al durerilor, dar nu își permite lucrul acesta, așa că luptă în continuare și reușește să ajungă la Carnton, unde va găsi oameni minunați, gata să o asculte, înțeleagă și ajute la nevoie.

Jake este soldat, însă este nevoit să stea la vatră în urma rănii ce l-a lăsat fără ceea ce îi era mai drag: ținta cu arma. Nu mai vede la distanță, fapt pentru care este lăsat la vatră și trimis să susțină evenimentul caritabil organizat de Societatea de Ajutor a Femeilor, care încerca să obțină bani pentru ajutorarea taților, fraților sau soților aflați departe, pe front. I se pare inițial o acțiune inutilă, însă, timpul îi va demonstra că se înșela: femeile făceau mult mai mult de atât, ele păstrau vie flacăra speranței și a credinței în marea de incertitudini din față ei, precum și spiritul de camaraderie și de unitate atât de necesare într-o lume aflată într-o continuă schimbare.

Nu lipsește nici factorul romantic, pentru că Jake și Aletta ajung să transforme prietenia care îi face să se sprijine reciproc în ceva mai mult de atât. Dragostea lor are de înfruntat durerea pierderii celui iubit, dar Jake are răbdarea necesară, iar Aletta are un umăr de sprijin în toate grijile pe care pierderea soțului le aduce cu sine. E vorba de o societate a bărbaților, în care ea, ca femeie singură, însărcinată, cu greu își găsește locul, însă are noroc cu prietenii minunați pe care îi găsește la Carnton, care o fac să se simtă acasă și se îngrijesc și educația fiului ei.

Crăciunul la Carnton e o poveste cu iz de alte timpuri, diafană și încărcată cu emoții, numai bună de citit la gura sobei, cu un ceai cald alături. Recomand romanul cu căldură! ❤

Titlu: Crăciunul la Carnton

Autor: Tamera Alexander