COLLEEN HOOVER – VERITY (SAU CUM SĂ CITEȘTI UN ROMAN ÎNTR-O ZI) – RECENZIE

Zilele acestea a ajuns la mine noul roman al lui Colleen HooverVerity, pe care îl așteptam de foarte mult timp. L-am văzut pe Libris și chiar nu m-am putut abține, trebuia neapărat să fie al meu. L-am așezat frumos pe noptieră, dar nu a vrut să stea deloc cumințel acolo, îmi tot făcea cu ochiul și mă chema spre el. Dar așa, cu voce puternică, fapt pentru care l-am ridicat frumos în brațe, zicându-mi că voi citi câteva rânduri, doar pentru a îmi face o idee, după care îl voi pune la locul lui, pentru că există un teanc mare care își așteaptă rândul. Ei, dar socoteala de acasă nu s-a potrivit cu cea din târg. Cartea asta dă dependență în mod clar, citești un rând, o pagină, două, trei și nici nu știi când ai ajuns la final. Câteva ore mi-au trebuit doar pentru a ajunge la final. Sufletul ardea să afle adevărul, mintea își făcea scenarii, iar Colleen Hoover s-a jucat pur și simplu cu mintea mea și mi-a făcut o surpriză de zile mari la final, lăsându-mă cu încă foarte multe întrebări în minte cu privire la ceea ce a avut loc în casa aceea cufundată parcă într-un întuneric fără margini. Încă sunt cu gândul acolo și mă întreb cine a spus adevărul. Încă nu îmi vine să cred că autoarea a fost o manipulatoare atât de abilă încât să ajungă să îmi spulbere cu un bum uriaș toate supozițiile făcute pe parcursul citirii romanului. Da, sunt încă sub efectul unei vrăji puternice și în stare de șoc. Recunosc!

Verity este un roman genial, care se joacă cu mintea cititorilor săi cu o cruzime pe care cu greu i-o bănuiești la început. Te îmbie, te intrigă, te amețește cu fel de fel de povești, care mai de care mai macabre și mai produsul unei minți bolnave, te ademenește cu totul în lumea lui Lowen, Verity și Jeremy, după care te ia de o mână și te aruncă într-un abis fără margini, în care nu înțelegi exact ce anume te-a lovit. Cam ăsta este efectul romanului ăstuia asupra ta. Mintea îți rămâne încă prinsă în poveste la mult timp după ce ai închis ultima pagină. Urăști cu patimă, te lași furat de poveste și nici măcar nu bănuiești ceea ce ți se pregătește la final. Nu mănânci, nu bei apă, nu faci nimic altceva. Doar citești și fiori reci ți se strecoară pe șira spinării. Judeci acțiunile personajului principal, chiar dacă nu ești mamă, asemeni mie, și te întrebi până unde poate merge nebunia minții umane. Nu ești sigur dacă ai de a face cu o sociopată sau dacă totul este produsul minții unei scriitoare. Nu mai ești sigur de nimic și, cu toate acestea, ajungi să iubești cu patimă acest roman. Este wow! Atât am putut spune la final. Nu e chiar thriller, dar are o atmosferă gotică extraordinară, care te înfioară, iar ceea ce bucură cel mai tare este amestecul în doze potrivite cu elementele romantice și erotice.

Verity – misterul este la el acasă, la fel și panica și șocul

Colleen Hoover s-a întrecut pe sine prin intermediul acestui roman. Iubesc modul în care își scrie cărțile romance, unde are darul de a transforma orice clișeu într-o poveste încântătoare, dar cu acest nou roman a dovedit ce scriitor bun este și ce stil cameleonic are. A explodat pur și simplu și a creat o carte în care misterul este la el acasă, inima mea, ca cititor, undeva în gât, iar dragostea apare doar pentru a mai îndulci puțin povestea de bază. Am regăsit stilul autoarei din plin, dar mult îmbunătățit față de tot ceea ce a scris până acum și, sincer, mai vreau astfel de cărți de la ea. Oferă adrenalină și te face să nu te poți desprinde de poveste, iar asta îmi doresc de la lecturile mele. Verity este cu siguranță cea mai bună carte citită până acum în ianuarie și cred că va intra în topul celor mai bune lecturi ale acestui an.

Lowen este o scriitoare la început de drum și faptul că este introvertită nu o ajută foarte tare. Se teme să iasă din cochilia sa și anul petrecut alături de mama sa bolnavă nu a ajutat-o foarte tare în plan financiar. Este pe punctul de a rămâne pe drumuri când i se oferă oportunitatea vieții ei: să devină coautor al unei serii de succes, scrisă de Verity Crawford. Aceasta implică mulți bani și locuitul în casa acesteia pentru documentare, iar faptul o bucură pe Lowen.

Casa familiei Crawford pare urmărită de ghinioane: cele două fiice gemene au murit la scurt timp una după alta, iar Verity este țintuită la pat, după ce a intrat cu mașina într-un copac. Ajunsă aici, Lowen începe să constate lucruri ciudate, care o fac să se teamă și să nu știe exact ce să simtă în privința locuitului aici. În plus, dincolo de povestea de acum, din prezent, ni se prezintă și autobiografia lui Verity, care prezintă fapte și realități monstruoase, ce te înfioară. Pentru toate acele fapte prezentate acolo, am urât-o pe Verity cu patimă. Stăteam și mă întrebam cum poate să existe o asemenea femeie și nu puteam concepe atâta răutate, atâtea fapte de o cruzime fără margini. Însă finalul m-a dărâmat. Mi-a dat totul peste cap în scenariile din minte și încă nu știu care este adevărul, cine este adevăratul monstru din poveste. Mi-aș fi dorit cu tot sufletul o continuare.

Atmosfera gotică, faptele lui Verity prezentate în manuscrisul ei, povestea de iubire dintre Lowen și Jeremy, soțul lui Verity, erotismul fin transformă acest roman într-unul fenomen. Îl recomand cu mare drag, nu veți regreta!

Titlu: Verity

Autor: Colleen Hoover

Titlu original: Verity

Traducere: Cristina Buzoianu

Editura: Epica

Colecție: EpicLove

Anul apariției:2019

Număr de pagini: 336

5 gânduri despre ”COLLEEN HOOVER – VERITY (SAU CUM SĂ CITEȘTI UN ROMAN ÎNTR-O ZI) – RECENZIE

1. Alina Geambasu zice:

Superba recenzie, Oana! ❤
    Am citit toate cartile autoarei, am apreciat povestile, dar cea de fata a fost cu totul diferita. M-a socat din mai multe puncte de vedere. Finalul, scrisoarea pe care a gasit-o protagonista, m-a dat peste cap. De atunci ma tot intreb daca a fost sau nu adevarat. Manipulare? Nu stiu …
    Stii… la un moment dat am urat acea scrisoare. Imi doream sa nu fi fost gasita/ introdusa in carte. DAR… TOCMAI EA A FACUT POVESTEA GENIALA 😀

Apreciat de 2 persoane

Mulțumesc! 💕 Da, exact asta a fost reacția. Cum? Am urât-o degeaba pe Verity? Dar dacă a mințit până la capăt? Genială a fost Hoover. Mai vreau astfel de cărți!