JANE HARPER: FORȚA NATURII (AARON FALK #2) – RECENZIE

Nu știu cum fac, dar am prostul obicei de a începe seriile total anapoda, citind volumele acesteia complet aleatoriu. Nu mă informez înainte, am impresia că voi avea parte de spoilere destule de multe dacă o fac, iar eu îmi doresc să citesc un roman cap coadă fără a ști nimic despre el (e mai mare farmecul așa, abia la final citesc despre el, pentru a vedea și alte păreri), iar acest fapt dăunează grav modului meu de a ajunge la anumite personaje sau de a mă lega de anumite subiecte. Am avut mare noroc că în cazul de față cartea se poate citi și separat și, sper eu, nu am aflat foarte multe din primul volum al seriei. Oricum, dincolo de toată această confuzie a mea, am descoperit o autoare de thriller extraordinar de bună, care știe cum să se joace cu mintea mea, astfel încât să îmi ofere acel final fantastic, cu efect de bam, pe care mi-l doresc: Jane Harper. Forța naturii a fost o experiență absolut minunată și exact ceea ce aveam nevoie în această perioadă zbuciumată, căci te ține în priză și te face să vrei să citești mai mult, mereu mai mult, iar asta este ceea ce caut acum. Mă bucur că am profitat de reducerile de pe Libris și am adus-o acasă și promit solemn că voi căuta tot acolo și volumul întâi din serie, Arșița, care am înțeles că este la fel de dinamică. Voi face abstracție de anumite detalii din viața lui Alan Falk aflate aici totuși. 🙂

Forța naturii este un thriller excepțional, care îți aduce fiori reci pe șira spinării și te face să te întrebi de câte măști ești înconjurat. Este un roman terifiant, care reușește să te scuture din temelii. Iubesc modul în care Jane Harper și-a construit acțiunea, căci, dincolo de elementul de mister și de întoarcerea spre psihicul uman, analizat la sânge, autoarea creează o atmosferă încărcată, bizară, ușor claustrofobică pe alocuri. Dincolo de povestea dispariției uneia dintre cele cinci femei plecate într-o excursie tip team building, menită să le apropie, Harper ne oferă piese de puzzle din viața fiecăreia dintre acestea, un crâmpei din viață detectivului Alan Falk și ne lasă să întrezărim nașterea unei istorii de iubire între el și partenera sa, Carmen Cooper. Se iau cinci colege, una dispare, iar patru sunt terifiante, după care se încearcă săparea prin viețile acestora pentru a ajunge la un numitor comun. Se adaugă o pădure ce parcă devine personaj, căci se strânge în jurul caracterelor, închizându-le mijloacele de apărare, și o legendă a unui criminal în serie aflat încă în libertate, iar ținerea captiv în interiorul paginilor este asigurată. Apoi, modul în care autoarea își organizează povestea, începând cu capitole mai lungi și terminând cu unele din ce în ce mai scurte, pe măsură ce atmosfera devine tot mai apăsătoare și pari să te apropii din ce în ce mai tare de final, face ca lectura să fie una captivantă. Vă recomand doar să nu citiți acest roman seara, dacă sunteți mai slabi de inimă.

Forța naturii Harper - recenzie

Forța naturii – o atmosferă terifiantă și un mister de descoperit

Jane Harper este o scriitoare minunată, căreia îi place foarte tare să se joace cu mintea cititorilor săi. Simți acțiunea adusă de ea în fața ta prin fiecare por al pielii, iar frica ți se cuibărește încet, încet în inimă, făcând-o s-o ia la trap pe măsură ce totul se desfășoară într-un ritm extrem de alert și de năucitor. Personajele sale se pierd în sălbăticie, printre copacii din masivul Giralang, ce par să fie asemeni unor copaci ce se strâng ușor, ușor, ca un laț, în jurul gâtului personajelor și implicit al tău, ca cititor, pentru că ajungi să simți totul cu o putere fantastică. Afli că o serie de crime s-au petrecut în trecut și că acel criminal este încă în libertate și ajungi să te temi, devenind paranoic și oarecum claustrofobic din cauza întunericului creat de pădurea din jur.

Cinci colege de serviciu de la Bailey Tennants sunt trimise într-o aventură ce ar trebui să fie minunată, într-un team building ce ar trebui să unească legăturile și relațiile dintre ele. Alice, persoana dispărută, este însoțită de Jill Bailey, Lauren și gemenele Breanna și Beth. O echipă concurentă, printre care se află și fratele lui Jill, Dan, se află și ea în pădure și aceasta, plus mesajul disperat lăsat de Alice lui Falk amplifică misterul și face ca totul să devină destul de bizar și de greu de suportat la nivel emoțional.

Alice nu îi era necunoscută lui Falk, îl ajuta să își construiască un caz solid împotriva companiei la care lucrează. Numai că aceasta dispare și ajungi să te întrebi: a fost victima abuzului și a expunerii în firmă sau una dintre femeile ucise de criminalul în serie? Care este adevărul? Ce s-a întâmplat cu Alice Russell?

Romanul a fost un adevărat roller coaster, pentru că femeile sunt explorate atât în privința trecutului, cât și a șocului provocat de dispariția colegei lor. Tensiunea și dinamica dintre cele cinci fascinează și te plimbi în mod continuu printre poveștile lor. Apoi, aflăm date importante despre viața lui Aaron Falk, care te fac să îți pui întrebări și la adresa lui. Aștept cu nerăbdare să îl cunosc mai bine pe viitor. Sigur va fi plin de surprize.

Forța naturii este un thriller extraordinar, care te prinde de la prima și până la ultima pagină. Acum, până la un viitor roman, sunt sigură că vreau să descopăr și Arșița, pentru a vedea dacă am intuit-o bine pe Jane Harper și ea chiar creează romane de atmosferă. 🙂

• Titlu: Forța naturii
  • Autor: Jane Harper
  • Titlu original: Force of Nature