LORENA LENN: PENTRU TOTDEAUNA – STYLISHED BOOKS – RECENZIE

Lorena Lenn este autorul Stylished Books pe care îl știu de foarte mult timp din online. Scoate carte după carte și își surprinde cititorii cu fel de fel de povești de viață. Însă, cu toate că i-am văzut mereu operele pe platformele de socializare, nu eram foarte sigură dacă scrie pe placul meu și dacă îmi va plăcea ceea ce aveam să citesc. Mă tem puțin de autorii care aduc la lumină cărți pe bandă rulantă, pentru că ajung să mă întreb cât de valoroase sunt acestea. Cred că de asta am și amânat atât de mult descoperirea celor scrise de ea, deși, recunosc, curiozitatea există de foarte mult timp. Voiam să mă număr printre cei care au citit-o și s-a ivit ocazia cu noul volum, Pentru totdeauna. M-am temut degeaba, pentru că autoarea scrie cât se poate de bine, curat, ducându-și fiecare idee până la final cu măiestrie. Și, chiar dacă, pe alocuri, mai aduce în peisaj ceva personaje pe care nu le vedeai exact în acel punct al acțiunii sau se întâmplă ceva pe care nimic nu-l anunța în prealabil, știe să se joace destul de abil cu cuvintele, astfel încât nu ajungi să te îndoiești de ceea ce se desfășoară în față ochilor tăi. Se simte experiența din spatele peniței de scris, pentru că știe să te convingă de credibilitatea celor aduse în fața ta, ca cititor, chiar dacă ai avea tendința să crezi că nu este posibil. Cu Lenn, chiar și imposibilul devine posibil, dar într-un fel atât de dulce, încât uiți de îndoiala inițială.

Pentru totdeauna este o lectură lejeră, dar capabilă să bucure sufletul și să îl încarce cu o mare energie pozitivă și cu speranță că, într-un final, totul va fi bine, indiferent de situațiile pe care le ai de traversat în viață. Așa cum arată și titlul, este o poveste desprinsă parcă din basme, căci iubirea dintre cele două personaje centrale ale Lorenie Lenn, Clyde și Alma, trece dincolo de orice obstacol, învingând totul prin puritate și sinceritate. Povestea de dragoste este însă puțin atipică, pentru că el și ea provin din lumi diferite, opuse ca tradiții și mod de a vedea viața. Alma aparține unei etnii care își căsătorește copilele de tinere, dar ea are norocul de a evada din mijlocul nebuniei. Și asta iubești la cartea asta: faptul că autoarea surprinde cu acuratețe niște obiceiuri atipice pentru lumea modernă, dar împământenite în locul din care vine tânăra. Apoi, dincolo de poveste, tradiții și câteva moduri de a vedea viața, ni se oferă imagini de vis din Malta, obiceiuri culinare de acolo și este minunat să poți călători un pic în vremurile astea grele. Măcar cu ochii minții. Tocmai asta transformă cărticica asta în ceva minunat: te îndeamnă foarte tare la visare și te face să crezi că totul e posibil și că iubirea se poate naște din cele mai vitregite situații și în cele mai chinuite suflete.

Lorena Lenn - Pentru totdeauna - recenzie

Pentru totdeauna – o lectură plăcută, care te face să crezi că totul e posibil

Pentru totdeauna abundă în răsturnări de situație, care te fac să pendulezi cu abilitate printre acțiuni, trăgându-ți sufletul doar pentru a asista la nașterea poveștii diafane de iubire dintre Clyde și Alma, care izvorăște din adâncimi de ființă umană, fapt care o face mai pură, mai autentică, mai credibilă. Apuci să îți tragi sufletul doar când cei doi se refugiază în propria lume, plină de savoare și de aroma mâncării care ajunge să îi lege pe vecie. Pentru totdeauna.

Clyde este un tânăr șofer de taxi, care, într-o zi ploioasă, se trezește în fața unei situații pe cât de neobișnuite, pe atât de inedite: o fată îmbrăcată în rochie de mireasă urcă în taxiul său și îi cere, cu ochii în lacrimi, să fie dusă oriunde, dar departe de nebunia din viața și din familia sa. Cu abilitate, Clyde află că este o fată rromă, destinată a fi soția unui bărbat mult mai în vârstă, pe care l-a ales familia sa și care a fost, într-un fel, tichetul său pentru a își putea termina studiile liceale. O cheamă Alma și este gingașă, însă, dincolo de visul de a avea cândva un restaurant al ei și de dorința de a sta departe de cei care au constrâns-o să facă ceea ce nu își dorea, nu are nimic altceva și niciun plan de urmat odată scăpată de cei care o torturau:

„Cu ce drept o condamnau și o judecau după bunul lor plac, ca și cum ar fi avut ceva de câștigat din acest lucru? Cum se mai puteau numi oameni cei care își răneau semenii? Oare cine era perfect dintre toți cei care trăiau pe pământ? Nimeni! Și nimeni nu avea dreptul să înfrângă spiritul altuia.”

Aici intervine Clyde. Tânărul simte că Alma este un suflet pur, pe care l-ar vrea în preajma sa. Tocmai de aceea, îi oferă un acoperiș deasupra capului și posibilitatea de a fi bucătăreasa lui pe tot timpul șederii ei acolo. De aici și până la înfiriparea unei povești de iubire nu este decât un pas. Însă, lucrurile sunt complicate, pentru că Alma nu e sigură că e pregătită pentru o nouă relație, iar Clyde ascunde, la rândul său, un secret dureros. Fiecare vine la pachet cu propriul bagaj de suferințe și dureri și se naște întrebarea dacă în acest punct pot fi unul lângă altul:

„Nu știa ce se întâmplă, de ce nu se putea abține în privința ei, iar asta se întâmpla tot mai des în ultima vreme. Știa însă că ea reprezenta sarea și piperul din viața lui și nu avea cum să bănuiască ce avea să se întâmple cu ei. Dacă era să fie sincer cu el însuși… Oare i-a plăcut de ea încă din momentul în care aceasta a urcat grăbită în taxiul lui, într-o zi ploioasă de vară? Să fie oare destinul de vină pentru întâlnirea lor? Două suflete chinuite… Aveau vreo șansă să găsească liniștea mult dorită? Puteau să spere la frumos într-o lumea tulburată și bântuită de regrete, de rău și de superficial?”

Lucrurile se precipită în momentul în care, parcă de niciunde, apare Luke, un bun prieten al Almei din șatră. Modul în care acesta a fost introdus în scenă, a părut un pic forțat, pentru că, teoretic, nu prea avea ce căuta acolo, căci lucrurile intrau pe un făgaș normal, însă autoarea a știut să îi găsească un rol în toată povestea și să îl transforme într-un personaj cu acțiuni normale. Și poate că, ajunsă în punctul cu Luke, mi-ar fi plăcut ca familia ei să le fi pus puțin mai multe bețe în roate celor doi îndrăgostiți, să fi apărut de niciunde, să își fi căutat fata pentru a îi oferi pedeapsa cuvenită purtării ei. Acestea ar fi minusurile cărții, dar altfel, mi-a plăcut tare modul în care Lorena Lenn si-a construit întreaga poveste. A fost o lectură care m-a binedispus.

Pentru totdeauna este o carte de dragoste care iese un pic din tiparul clișeelor și ne oferă un altfel de poveste de iubire, demnă de Malta și modul în care aceasta este creionată de către autoare. Mi-a plăcut mult mai mult decât aș fi crezut și m-a făcut să îmi doresc să citesc și alte cărți ale autoarei, pentru a vedea dacă se păstrează aceeași linie a povestirii.

• Titlu: Pentru totdeauna
  • Autor: Lorena Lenn
  • Editura: Stylished Books