ERIN WATT: CÂND TOTUL E ADEVĂRAT – RECENZIE

Uneori, nu e rău să mai ieși din zona ta de confort și să te lași surprins de un roman la care nu credeai că vei ajunge vreodată. Nu sunt chiar fana romanelor young adult, nu că nu ar fi frumoase, doar că toate trebuie la timpul lor. Eu simt că nu mai am vârsta potrivită pentru a mă bucura de ele. Poate tocmai din această cauză nu am citit seria deja celebră a lui Erin Watt – Familia Royal, cu toate că știu câte ceva despre ea și nu pare rea. Însă, nu demult a apărut Când totul e adevărat și, nu știu ce și cum, dar a avut acel ceva care m-a făcut să vreau să o citesc. Am observat-o pe Libris și mi-am zis că trebuie să îmi urmez instinctul și să o aduc acasă. Nu regret alegerea făcută, pentru că a fost alegerea perfectă, ce a reușit să mă amuze copios și chiar să mă emoționeze prin finalul plin de farmec.

Când totul e adevărat este o lectură lejeră, ușurică, dar numai bună atunci când vrei să evadezi din cotidian. Este o carte adorabilă, încărcată de emoții și de momente amuzante, care pornesc de la fondul de bază: o minciună aparent nevinovată, menită să dea indici greșiți, care creează confuzii și lasă false impresii. Autoarele (căci Erin Watt este pseudonimul a două persoane reunite) reușesc să ia un clișeu, starul rock și fata cuminte, și să îl transforme în ceva autentic și de un umor spumos.

Când totul e adevărat – de la minciună la dtagoste e doar un pas

Erin Watt nu aduce în prim plan o poveste nemaiîntâlnită, nemaivăzută, însă iubește să se joace cu clișeele și să le transforme în ceva minunat de citit. Pornește de la ideea din Frumoasa și Bestia și readuce în fața cititorilor o poveste asemănatoare celor din basme, când prințul își caută o soție și o găsește în persoana slujnicei lipsite de câștiguri materiale, dar capabilă de mari focuri interioare. Însă ceea ce face cu adevărat specială această carte este stilul alert, captivant, care te face să dai pagină după pagină pentru a afla mai multe detalii.

Vaughn Benett este o adolescentă normală, chiar puțin ștearsă, căci sunt multe asemeni ei. Are șaptesprezece ani și lucrează drept chelneriță. Însă, norocul pare să dea peste ea și este pe punctul de a tslrăi visul oricărei copile: poate primi totul, ieșind din anonimat asemeni unei Cenușerese. Oakley Ford, burlacul celebru, crede că ea ar putea fi exact ceea ce are el nevoie pentru a își spăla un pic păcatele de care îl acuză presa.

Oakley este visul oricărei fete. Este burlac, faimos, bogat. Are multe premii Grammy câștigate și pare a fi prințul din povești pentru orice fată. Singura problemă este reputația pe care și-a creat-o: de cuceritor. Întreaga presă vuiește în privința lui. Pentru că vrea ca accentul să fie pus pe cariera lui de artist, Oakley apelează la un tertip: își caută o falsă iubită, iar cea mai potrivită pentru acest fapt este nimeni alta decât Vaughn, chelnerița care ar putea avea tot ceea ce își dorește dacă acceptă pactul.

Alături de Vaughn, lucrurile par să se aranjeze. Oakley pare că s-a făcut băiat de casă. Are o iubită alături de care se afișează în permanență. Acum accentul poate fi pus pe cariera lui. Toți sunt păcăliți de noua lui iubită, de fata care pare că l-a cumințit și pe el. Numai că, de la un punct și Oakley pare să se păcălească pe sine și să nu mai știe care este adevărata natură a sa cu Vaughn.

Când totul e adevărat este o lectură lejeră, relaxantă, care binedispune. Erin Watt oferă în doze potrivite amuzament, emoție și răsturnări de situație, iar toate aceste ingrediente fac ca lectura să fie una pe care nu o poți lăsa din mână.

Cartea o găsiți și voi aici.