VI KEELAND ȘI PENELOPE WARD: MISTER MONEYBAGS. PERICULOS DE SEXY – RECENZIE

Dacă mi-ar fi spus cineva în urmă cu ceva timp că voi citi cărți din colecția Eroscop și că, mai mult decât atât, nu o voi face dintr-un soi de plăcere masochistă, ci din plăcere pură, i-aș fi râs în nas. Nu mă vedeam citind astfel de cărți în viața asta. Abia am fost convinsă să citesc „Pe strada Londra” la un moment dat și credeam că mi-am atins apogeul. Ei, aș! Ce era mai frumos și mai plin de savoare abia avea să urmeze. Am descoperit că iubesc la nebunie cum scriu Vi Keeland și Penelope Ward, fapt care m-a determinat să îi trec pe lista de scriitori preferați. Au un stil minunat de a scrie, care te prinde ca într-o vrajă.

Mister Moneybags este o lectură savuroasă și extraordinar de dinamică despre cum mâna destinului te poate conduce în acel punct care îți relevă o întreagă lume și te face să crezi că nu există coincidențe, ci doar o serie de evenimente legate între ele, menite să te conducă din punctul A în punctul B. Este o carte a răsturnărilor de situație, care se țin lanț, a iubirii, capabile să vindece răni mai vechi, și a comicului de situație. Un simplu interviu ratat din cauza unor împrejurări nu tocmai fericite se transformă într-o veritabilă poveste de dragoste, învățând două suflete să se contopească și să devină unul singur, trecând peste greșeli neintenționate și peste minciunele spuse de teama neacceptării. Este a doua carte dintr-o serie de patru romane cu același stil și cu o tematică similară, fapt pe care l-am aflat abia ulterior, un pic mai slabă decât alte două citite, dar nu mai puțin frumoasă și mai magică în ceea ce privește povestea și sentimentele pe care le strecoară în suflet. Îți oferă o stare de bine instant și asta o face o carte numai bună pentru citit în perioadele mai aglomerate sau acum, când frigul ni se strecoară deja până în măduva oaselor.

Mister Moneybags. Periculos de sexy – comicul de situație creează legături indestructibile

Nu vă speriați de termenul „eroscop” existent pe copertă, așa cum am fost tentată să o fac eu. Cred că mai multe scene erotice se regăsesc în multe dintre cărțile de la editura Miron sau în cele din colecția „Iubiri de poveste”. Aici, există mai mult aluzii și câteva scene mai piperate mai spre finalul romanului, dar nu e ceva de speriat. Sunt episoade ok, bine integrate în acțiune. Altfel, povestea emoționează și te ține puternic ancorat între paginile ei până la final. Vrei să afli deznodământul și ții pumnii strânși cu putere pentru protagoniști. De final, nu ești sigur până când nu ți se spune cu exactitate.

Scenariul prezentat de autori stârnește hohotele de râs încă de la început, pentru că pornește de la o situație stânjenitoare, dacă ambii protagoniști ar fi fost conștienți de asta: Bianca, o jurnalistă cu o voce puternică, trebuie să ia un interviu celui mai râvnit om de afaceri, Dex Truitt. În drum spre biroul acestuia, se blochează în lift cu un necunoscut, nu știe exact cine este, pentru că poze cu marele magnat nu apar nicăieri, iar din acest moment începe un adevărat joc de-a cucerirea, în care doar unul cunoaște adevărata identitate a celuilalt. Da, ați ghicit, necunoscutul din lift este chiar Dexter Truitt, magnatul pe care Bianca îl consideră a fi un om de bani gata, fără legătură cu lumea reală, pe care îl poreclește Moneybags. Așa că Truitt își ascunde adevărata identitate și devine Jay Reed. O place pe Bianca, iar biluțele ei antistres folosite în lift devin proverbiale pe tot parcursul lecturii.

Jay Reed este cel care o scoate pe Bianca în oraș, cel care face lucruri nebunești, este spontan și merge să mănânce preparate africane alături de ea, cel care devine voluntar la un adăpost pentru câini unde mergea și el, cel care îl face oarecum pe Dex Truitt să devină o pală umbră. Însă, pe măsură ce la întâlnirile reale apare Jay, în online, Dex încearcă să o facă pe Bianca să îl cunoască pe el, cel adevărat. Încearcă să îndrepte lucrurile și să transforme minciuna ce a început să se ramifice ca tentaculele de caracatiță în ceva care să salveze relația pe care și-o dorește cu jurnalista. Nu vrea să fie asemeni tatălui său, care a mințit continuu și și-a înșelat soția. Însă, când adevărul va ieși la iveală, se va dovedi că și mama Biancăi este tot o mincinoasă. Din acest moment, apar problemele de paternitate și se naște întrebarea: pot Bianca și Dex cu adevărat să fie împreună? Rămâne de aflat.

Mister Moneybags. Periculos de sexy este o carte minunat scrisă, cu o poveste care ba stârnește hohote de râs, ba smulge lacrimi cu duiumul. Te ține în priză până la final și te binedispune în cel mai bun mod cu putință. E o lectură lejeră, dar extrem de plăcută și de binevenită în perioadele aglomerate sau în serile răcoroase de toamnă. Clar l-am adăugat în lista de favorite.

• Titlu: Mister Moneybags. Periculos de sexy
  • Autor: Vi Keeland și Penelope Ward
  • Titlu original: Mister MoneyBags