PETRUȚA PETRE: ÎN NUMELE IUBIRII – RECENZIE

Poezia este balsam pentru inimi, cuvânt pictat măiestru pe hârtie. Mi se pare cea mai frumoasă formă de a îți împărtăși sufletul, trăirile intense, emoția aceea în stare pură în fața tuturor celor care ajung să te citească. Este modalitatea poetului de a atinge infinitul și măreția cerului, căci versul său se înalță pe aripi de vis către înalt. Scoate la suprafață crâmpeie și fragilități de suflet, devenind cea mai autentică formă de a te revela celorlalți cu bucurii și tristeți, cu bune și cu rele, cu dureri și fericiri, lumini și umbre.

Este întotdeauna o plăcere să citesc poezie, însă, zilele acestea când natura însăși ne oferă un adevărat spectacol, iar ploile își fac simțită prezența tot mai mult, parcă sunt cele mai potrivite pentru a mă apropia de versuri și pentru a mă afunda în semnificațiile mărețe pe care aceasta o poartă cu sine. Și nu am putut să mă abțin să nu mă îndrept spre un volum scris de Petruța Petre, o autoare contemporană tare dragă mie, care reușește să își folosească penelul magic pentru a crea forme inedite în scris.

În numele iubirii este o adevărată încântare pentru cititor, o plimbare feerică printre emoții diferite, legate, așa cum spune și titlul, de cel mai înălțător sentiment pe care omul îl poate simți: iubirea, singura care are forța de a ne face mai puternici, mai buni, mai empatici. Autoarea își așterne sufletul pe hârtie și ne oferă un potpuriu de trăiri prin versurile sale. Găsim frânturi de viață autentică transpuse în cartea sa, îndemnuri pentru a trăi clipa la intensitate maximă și a ne bucura de tot ceea ce aceasta ne oferă, căci efemeritatea ne împresoară:

„Suntem fragili în viața asta

Nu știm nici când ceasul vine,

Un vas de lut ne este soarta,

Ce mai rămâne după tine?”

În numele iubirii – crâmpeie de suflet așternute pe hârtie

Poezia Petruței Petre îți oferă o energie aparte și te face să te pierzi printre stări diverse, pe care știe să ți le inducă într-un fel deosebit. Scrie despre dragoste în toate formele ei, cu tot ceea ce aduce aceasta cu sine: uneori euforie și aripi să zbori spre zări albastre, alteori te doboară și te întristează, uneori îți oferă protecție și te face să te simți în siguranță, mai ales la adăpostul brațelor mamei, alteori te face să cazi pradă îndoielilor și întrebărilor cu privire la motivul pentru care cel iubit te-a părăsit. Însă, fără îndoială, fiecare etapă și fiecare moment vine ca o lecție, care ne ajută să creștem în plan personal, chiar și furtunile:

„Și furtunile au rolul lor…

Creează lumi noi sub cenușă

Sunt o lecție a dușmanilor

Să nu te lași nicicând învinsă.”

Volumul cuprinde șaptezeci și cinci de poezii scrise într-o formă modernă, în general cu rimă albă, prin intermediul cărora Petruța Petre se destăinuie așa cum este, cu toate naivitățile, speranțele și pierderile:

„Curios lucru, nu știam nici eu

Atât de multe despre sufletul meu.

Iubește tot ce întâlnește în cale

Și nu ia decizii radicale.

Îi place să se joace, să dăruiască,

Dar cel mai mult îi place să iubească

Crede în iubire orbește,

Doar bunătate dăruiește.

Cam naiv acest suflet de poet

Se destăinuie fără niciun secret.

Crede că toți oamenii sunt calzi și buni,

Crede în frumusețe, liniște și-n minuni.”

Te pierzi printre versurile sale așternute pe hârtie și recunoști în scrierea sa urcușurile și coborâșurile pe care iubirea ți le oferă. Uneori, simți că ai aripi și că poți face orice, alteori te lași pradă durerii pierderii celui drag și ajungi să îl cauți în tot și în toate. Cred că în poeziile despre pierderea dragostei, despre căutarea celui iubit, despre rănile pe care le lasă acesta în urmă le lasă în urmă, despre acele scrijelituri pe suflet m-am regăsit cel mai bine, pentru că este starea pe care am încercat-o cel mai adesea în ultimul timp:

„Te-am alungat de mult din vise,

Dar cum din suflet să te scot?

Rănile sunt încă deschise

Și uneori simt că nu mai pot.

Dă-mi mâna ta și alină durerea

Ce din mine nu mai vrea să plece.

Sărută-mă și redă-mi puterea

Să trec peste iarna rece.”

În numele iubirii este un volum încărcat de energie pozitivă, de vitalitate, de aerul acela de prospețime, de modernitate, autenticitate și originalitate. Este porția aceea de poezie de care am nevoie adeseori, emoție, trăire intensă și stare. Dacă și tu iubești poezia, această carte este și pentru tine și ți-o recomand din suflet.

• Titlu: În numele iubirii
  • Autor: Petruța Petre
  • Editura: Creator