LYSSA KAY ADAMS: CLUBUL DE CARTE SECRET AL DOMNILOR (BROMANCE #1) – RECENZIE

De foarte mult timp nu am mai citit un romance atât de bun precum Clubul de carte secret al domnilor, primul volum al seriei Bromance, de Lyssa Kay Adams. Cartea asta era efectiv pe tot Instagramul, așa că mi-am dorit-o și eu, mai ales că oamenii în care am încredere în comunitate o adoraseră. Însă nu mă așteptam să fie atât de bine scrisă, atât de profundă și deloc clișeică. Și cu o intrigă atât de bine scrisă, încât a reușit să mă țină în suspans până la ultima pagină. Da, mă așteptam la finalul existent, însă autoarei îi place tare mult să se joace cu noi și să nu ne finalul sperat decât după foarte multe lupte și străduințe, când până și tu, ca cititor, îți zici fie ce o fi, numai tensiunea asta să dispară.

Clubul de carte secret al domnilor este o lectură care te binedispune și care îți arată că nu, nu citim în zadar romane de dragoste. Că nu este o rușine să avem e-reader-ul plin de astfel de cărți, pentru că, la nevoie, sunt un bun îndreptar pentru bunele moravuri și pentru un mai bun comportament al soților față de neveste. Și, de ce nu, pentru o mai bună înțelegere a minții femeii. (Da, da, să mai spună cineva că nu ajută astfel de cărți și că sunt doar o pierdere de vreme! Gavin Scott, personajul principal, și membrii Clubului Secret de Carte sunt de o cu totul altă părere. Fără Lord Benedict, multe căsnicii ar fi eșuat. Așa că potoliți-vă, invidioșilor! Cărțile de dragoste fac bine pe toate planurile!)

Revenind, cartea de față are o dulceață aparte, o poveste de dragoste cu suișuri și coborâșuri, la fel ca în viața de zi cu zi. Nu totul este romantizat, nu totul este numai lapte și miere. Nu, în familiile sportivilor de performanță, mai ales, se duc multe bătălii, mai ales că soțiile ajung de multe ori să își piardă identitatea și să se confunde cu soțul lor. Autoarea tratează teme destul de profunde, precum a nu te pierde pe tine sau visurile tale în urma unui mariaj, să fii autentic și să lupți pentru ceea ce își dorește sufletul tău;  comunicarea, care este esențială în orice relație, dar mai cu seamă într-o căsnicie;  ascultarea activă a celui de lângă tine, încercând să îi înțelegi punctul de vedere; să încerci să îți vindeci rănile din trecut, pentru că altfel, ignorate, vor ajunge să erupă într-o zi și să îți afecteze prezentul; viața sexuală nu trebuie să fie un tabu, dorințele celuilalt sunt esențiale și altele de felul.

Bine, dincolo de profunzime, romanul oferă și o doză minunat de mare de bărbați musculoși, cu pătrățele în formă de V, cu zâmbete divine și barbă intenționat nearanjată. Vorbim de o întreagă echipă de jucători de baseball, care se ajută la nevoie, fiindu-și alături necondiționat, într-o prietenie ce depășește cu mult granițele terenului de joc. Și scene hot, hot, hot, care te fac să visezi cu ochii deschiși. Și, de ce nu, să ai la rândul tău EDC sau ODC (er$cții sau org@sme din cărți)!

Clubul de carte secret al domnilor – manualul căsniciilor fericite

Gavin Scott, jucător în Liga Mare a baseball-ului, credea că are o căsnicie fericită alături de Thea, femeia pe care o iubește enorm și mama celor două fetițe gemene ale sale, Amelia și Ava. Asta până în noaptea Grand Slam-ului, când bărbatul realizează că, până în acel moment, Thea a mimat fiecare org@sm în parte. Acest lucru îi aduce grave avarii imaginii sale de macho, de jucător după care sunt topite multe femei, și ego-ului său, fapt pentru care decide să părăsească patul conjugal și, mai apoi, căminul, mutându-se la hotel.

Aici intervin prietenii săi, întreaga echipă de baseball, care par să nu fie chiar străini de subiectul destrămării familiei și de problemele de cuplu. Se pare că fiecare dintre ei trecuse prin acest punct, însă fuseseră ajutați de colegi și, deloc obișnuit sau de așteptat de la niște sportivi, de romanele de dragoste. Și nu, nu iubesc neapărat să citească, deși, cred că, la un anumit nivel, începe să le placă activitatea asta, deși sunt prea cocoși ca să o recunoască, ci iubesc sfaturile pe care romanele de dragoste le oferă într-ale dragostei. Apropierea de mințile femeilor, creaturile atât de greu de înțeles de către ei. Cert este că romanele cu sigla +18 pe copertă și de epocă au fost extrem de eficiente în reunirea unor familii. Și asta încearcă să îl învețe acum și pe Gavin, chit că el e oarecum reticent la idee. Principalele cerințe sunt însă ca nimeni să nu afle despre clubul lor, iar șiropoșeniile să fie folosite doar ca idee, nu ca model ad literam în viața reală. Să ajute doar la aflarea problemelor, dar rezolvarea acestora să fie aplicată în funcție de nevoile personale. Lucruri pe care bineînțeles Gavin le va încălca cu o naivitate greu de ignorat!

Ei bine, acesta este punctul de plecare. De aici, începe un joc delicios și senzual al seducției și al cuceririi. În definitiv, nu este nicio rușine să îți curtezi propria nevastă, să fii atent la nevoile ei, să afli ce anume își dorește de la tine, ce anume o doare. Și, nu în ultimul rând, să te arăți și tu, ca bărbat, vulnerabil în fața ei, cu toate durerile și așteptările tale. Și să înveți să comunici și, dincolo de asta, să dovedești totul prin fapte. Asta așteaptă Thea, femeie complexă pe care Gavin, asemenea colegilor săi cu nevestele lor, a cam neglijat-o și i-a ignorat strigătele repetate de ajutor.

Thea… este o femeie tandră, iubitoare, dar extrem de hotărâtă atunci când vine vorba de nevoile ei și a fetelor sale. Asemenea multor femei, a ajuns la saturație în postura de casnică și în rolul de soție care a sacrificat totul de dragul familiei sale, așa că acum, pentru că nu știe cum să iasă din cercul acesta vicios și nu știe să își exprime cu adevărat sentimentele, la care se adaugă și niște probleme extrem de mari de neîncredere în bărbați pe care tatăl ei i le-a inoculat încă din copilărie, îl alungă pe Gavin de acasă. Nu mai are identitate, de trei ani, de când e soția lui, viața ei s-a rezumat doar la asta: a îi fi lui alături și a îl sprijini în carieră. Visurile ei, de a fi artistă, au picat pe un loc atât de dosit, încât parcă nici nu au existat. Iar acum, că fetițele au crescut puțin, are de gând să schimbe asta. Iar Gavin pare să înțeleagă în sfârșit prin ceea ce a trecut Thea până în acel moment. Adevărul este că nici nu prea s-au cunoscut în prealabil. S-au tot observat unul pe altul la o cafenea, într-un final au făcut s$x nebun în mașină, ea a rămas însărcinată, iar el a luat-o de nevastă. Abia acum par să se cunoască și să se vadă cu adevărat ca individualități, iar asta apreciază Thea, care decide să îi mai acorde o șansă soțului ei sau măcar să încerce să aibă o perioadă de probă cu el, în ciuda protestelor insistente ale surorii sale, Liv, care are impresia că, astfel, ea va fi cea abandonată de către sora sa.

Scene hot, hot, păpușei de bărbați, femei puternice, umor cât cuprinde, răsturnări de situație și romane de dragoste. Astea sunt ingredientele de bază ale acestui roman, care îl transformă într-un adevărat deliciu. Dacă nu l-ați citit încă, vi-l recomand cu căldură.

• Titlu: Clubul de carte secret al domnilor
  • Autor: Lyssa Kay Adams
  • Titlu original: The Bromance Book Club