VI KEELAND: INVITAȚIA – RECENZIE

Atunci când vreau să am parte de o lectură dulce, care să îmi încălzească sufletul, apelez cu încredere la Vi Keeland. Autoarea a reușit să mi se strecoare în suflet pe nesimțite. Are un mod de a scrie lejer, cursiv, care te prinde acolo, în poveste, de la prima la ultima pagină. Zilele trecute m-am delectat cu una dintre cele mai frumoase povești citite de la ea, Invitația, pe care am devorat-o în doar câteva zile.

Invitația este un romance minunat scris, o poveste de iubire dătătoare de speranță și de bună dispoziție. Am râs citind cartea asta cum nu am mai făcut-o de mult la o lectură și asta pentru că ideea de bază de la care pleacă romanul este o farsă, o invitație la care nu răspunde persoana care trebuie, ci cea care a fost păgubită. De aici, apar o serie întreagă de evenimente hilare. Bine, și personajul principal se regăsește în fel și fel de ipostaze ciudate, dar asta e partea a doua.

Vi Keeland ne poartă pașii prin lumea parfumurilor și a afacerilor de succes și ne inoculează ideea că putem oricând să o luăm de la capăt, pentru că, atunci când ne așteptăm mai puțin, lucrurile se vor așeza cumva pe făgașul dorit. Trebuie doar să avem răbdare și încredere că vom găsi persoana potrivită, care să creadă în noi cu atâta forță, încât nu ne va lăsa să cedăm, indiferent de situație. Iar dincolo de acest mesaj frumos, de amuzament, autoarea ne prezintă o poveste de dragoste atât de frumos crescută și întreținută încât nu ai cum să nu îi iubești pe cei doi protagoniști, Stella și Hudson. Te face să crezi că sufletele pereche chiar există, iar acest fapt îți încălzește sufletul.

Invitația – o poveste caldă, numai bună de citit la gura sobei

Vi Keeland reușește să creeze o poveste asemănătoare filmelor Hallmark, iar în această perioadă simt nevoia de astfel de lucruri. E frig afară, dar poveștile de genul au darul de a te face să treci peste serile mohorâte și te fac să simți căldura la interior. Și să uiți de tot ceea ce este exterior.

Stella are un simț olfactiv ieșit din comun încă de când se știe (această abilitate are și un nume destul de complex, dar, recunosc, l-am uitat) și poate tocmai de aceea a și lucrat întotdeauna în această industrie, a parfumurilor, unde a reușit să aibă succes. Are un logodnic  pe care crede că se poate baza necondiționat, așa că îl alege pentru a îi fi partener în propria afacere. Însă acesta îi trădează încrederea în cel mai urât mod cu putință, așa că Stella rămâne să ia decizii de una singură. Acesta este momentul în care alege să facă ceva nebunesc, ce nu a mai făcut niciodată, mai ales că este o fire corectă și ambițioasă: acceptă invitația la nuntă adresată fostei ei colege de cameră, care a fugit în miez de noapte, furându-i lucruri. Ajunge astfel la nunta Oliviei, unde, dincolo de tot comicul de situație pe care reușește să îl creeze, nici nu avea cum, îl cunoaște pe fratele miresei, Hudson.

Hudson e un bombonel de bărbat. E tipul acela ideal, atent la orice detaliu, gata să facă orice e nevoie pentru persoana iubită. Și mai are și o dulceață de fetiță! Însă mândria îl împiedică să se implice direct într-o relație cu Stella. Mândria și o fostă căsnicie eșuată, care l-a lăsat puțin  înfricoșat de orice alt angajament.

Însă Hudson și Olivia devin oarecum îngerii pozitivi ai Stellei și ai afacerii ei, Parfumuri Personalizate, pe care o sprijină necondiționat, mai ales Olivia, care ajunge să creadă în succesul acestei afaceri mai mult decât o face Stella însăși.

Există o primă parte un pic mai lentă și mai plină de situații hilare, care ne ajută să cunoaștem mai bine personajele principale și să ne atașăm de ele, și o a doua parte mai alertă, mai încărcată de suspans și de situații neprevăzute, care au darul de a te ține cu sufletul la gură. Și ceea ce este inedit la acest roman este prezența jurnalelor. Stella are o pasiune nebună pentru citit jurnalele altora, pe care le cumpără la licitație (da, există o adevărată industrie în acest sens!). Iar astfel ajunge cumva să îl cunoască altfel pe Hudson și să știe un adevăr dureros legat de bărbatul pe care îl iubește, care ar putea aduce o mare ruptură între ei.

Invitația este o poveste de iubire clasică, dulce și caldă, cu o mare putere asupra cititorului, pe care îl face să devină parcă parte din poveste.

• Titlu: Invitația
  • Autor: Vi Keeland