ÎN CĂUTAREA VISURILOR MELE, PĂȘIND PE NORI PUFOȘI, PAVAȚI CU IDEALURI, ÎN DRUMUL SPRE ECHIPA DE PROIECTARE POTRIVITĂ

„Trăinicia fericirii tale atârnă de chipul cum îți vei înțelege și construi viața.”, spunea frumos Alexandru Vlahuță. Extrapolând, aș spune ca fericirea noastră depinde foarte tare de modul în care ne construim viitorul și ne ajutăm visele să prindă viață, ieșind din propria minte și umblând mândre printre noi. Eu sunt puțin atipică atunci când vine vorba de vise, iar dacă nu mă credeți pe cuvânt, am să vă spun că nu m-am gândit vreodată cum va arăta rochia mea de mireasă sau nunta aceea de prințese pe care o poate vizualiza orice fetiță, ci eu mi-am imaginat întotdeauna cum va arăta căsuța mea, care este musai să se plieze pe dorința mea de a avea suficient de multă lumină naturală și de a se afla în mijlocul naturii, pe malul unei ape. Idealul meu de casă s-a înfiripat încă din copilărie, pe când colindam munții în lung și în lat alături de părinții mei. Mi-am închipuit cum aveam să mă pierd pe poteci de vis, care ascund în spatele arborilor falnici o căsuță de poveste, cu pereți albaștri ca azurul și geamuri mari, cu deschidere spre lumea largă, în timp ce păsările țin concerte cu triluri feerice, iar o barcă mică plutește pe albastrul turcoaz al apei din spatele grădinii mele pline de flori. Această imagine a îmbobocit atunci, a rămas atârnată de un fir de speranță, însă a refuzat să înflorească pe deplin odată cu trecerea timpului, iar eu, trebuie să recunosc, mult timp mi-am reprimat acest gând de teamă că nu voi reuși să îl fac vreodată să devină palpabil. Însă acum, adult fiind, intrând zilele acestea pe site-ul https://www.aia-proiect.ro/, am simțit cum un val uriaș de fluturași multicolori mi-a invadat stomacul și mii de gânduri ascunse au revenit la viață, amintindu-mi ce bine este să visezi cu ochii deschiși și să îți imaginezi că poți orice și că locuința ta feerică este doar la un pas distanță de a deveni realitate, dacă analizezi toate aspectele necesare alături de o echipă de proiectare avizată, care să știe cum trebuie să se desfășoare lucrurile și îți poate ușura cu multe zbaterile interioare.

Îmi plac la nebunie acele tipuri de case mansardă, care îți conferă o aură de mister și acea intimitate atât de căutată într-o lume a alergatului continuu și a lucrului epuizant, care te face să îți dorești puțină liniște la final de zi. Imaginați-vă acum alături de mine o bibliotecă în toată regula la mansarda casei, unde să te refugiezi, evadând din cotidian și așezându-te comod pe o sofa aflată la geam, cu un ceai fierbinte alături. Nu-i așa că ar fi pur și simplu mirifică o asemenea imagine?!

72582025_10213992341352968_3196718083666345984_n

Eu doar îmi imaginez și visez cu ochii deschiși acum, căci, din păcate, nu eu sunt cea care își construiește casa visurilor sale, căci la partea de finanțe stau destul de prost, ci șefa mea, antreprenorul, care a demarat construirea casei sale. Eu doar mă documentez și fac un studiu de piață pentru ea, pentru a observa care este cea mai bună variantă pentru construirea unei locuințe de la zero. Dar nu e rău să visezi cu ochii deschiși din când în când, nu-i așa? E bine să lași puțin munca deoparte și să te arunci în vâltoarea propriilor gânduri mărețe, care să deschidă o cutie a Pandorei, pe care speri să o poți închide la timp, înainte de a realiza că visul tău se duce pe apa sâmbetei…

Oricum, țin să vă spun încă de pe acum că este mai cald la mine în gând, căci realitatea se arată destul de sumbră. Șefa mea este destul de împrăștiată și simt că deja a făcut greșeala supremă: nu și-a ales o echipă de proiectare profesionistă, ci a angajat primii oameni pe care i-a găsit pe internet. I-am spus că nu așa se fac lucrurile, că trebuie să existe analiză pese analiză, dar credeți că ai cu cine vorbi?! Ei, aș, ți-ai găsit! Mare va fi mirarea dacă locuința ei va ieși așa cum și-a închipuit, la ce oameni are alături de ea, cu care este atât de greu de discutat! Dacă aș avea banii necesari, altfel ar sta lucrurile în cazul meu! La cât m-am informat, deja știu care sunt pașii de urmat pentru ca totul să meargă strună, am deja clar în minte cum ar arăta casa mea ideală, iar la gândul ăsta deja pot vizualiza totul în mintea mea: casa aceea cu mansardă din copilărie, situată în mijlocul lui nicăieri, ruptă de nebunia orașelor aglomerate, cu o curte largă, pentru cei doi căței ai mei, cu o grădină numai bună de plantat mirodenii și flori parfumate, cu un hamac atârnat de copacii din spatele casei, ce pot fi observați de la geamurile uriașe care tronează în locuința mea, lăsând lumina să intre cu putere în fiecare colțișor. Ah, ce frumos ar mai ieși!

Case-cu-etaj-AIA-Proiect-birou-de-proiectare

Construirea unei case începe cu un visător

Știu că mă îndrept deja pe drumul cel bun atunci când am deja în minte modul în care aș vrea să arate totul, căci o casă trebuie să fie un vis împlinit, fapt pentru care te oprești puțin în loc și te gândești ce anume îți dorești, ce elemente ar trebui să aibă în mod necesar locuința ideală, ce anume ți-ar împlini chiar și cea mai mică șoaptă a sufletului. Este nevoie să te simți acasă acolo unde vei sta, să poți spune că ai un cămin plin de căldură și de lumină, care să te reprezinte în totalitate și să îți reflecte perfect personalitatea. Suntem diferiți, vedem lumea înconjurătoare în mod diferit, fapt pentru care nu putem urma anumite tendințe doar pentru că acestea apar peste tot, ci trebuie să fim originali și autentici atunci când ne dorim să ne construim un spațiu de vis, unde să putem să ne închidem în spatele ușilor închise și să uităm de toate problemele exterioare. Dacă îmi prezinți casa  în care locuiești, voi putea să îți spun cine ești! Acest dicton ni se aplică tuturor, inclusiv mie, în mod cert, iar acesta ar trebui să fie punctul central în jurul căruia să ne construim locuința de vis, căci dacă aceasta este pe placul sufletului nostru, deja o parte din treabă este ca și aranjată.

Tu ești cel care trebuie să știe exact ce anume își dorește, câte camere vrea să aibă locuința sa, câte băi, dependințe, ce fel de mobilier, ce tip de parchet și multe alte astfel de detalii care, gândite din timp, nu vor da chiar atât de multe bătăi de cap. Totuși, este necesar să ții cont și de spațiul pe care îl ai atunci când alegi să construiești, căci degeaba îți dorești un palat dacă terenul este unul ce te limitează drastic. Oricum, aceste aspecte țin de tine, însă trebuie să fii conștient că nu vei reuși să faci tot ceea ce ți-ai propus de unul singur. Tu ai doar viziunea la scară mică asupra a ceea ce trebuie făcut, îți închipui doar exteriorul, partea aceea care fură și bucură ochiul deopotrivă. Însă, o privire de ansamblu asupra tuturor lucrurilor ce trebuie oferită de o echipă de profesioniști, de niște arhitecți care au idee cum anume se desfășoară totul per total, de la fundație până la materialele de construcție și aranjamentele interioare, astfel încât să creeze o armonie extraordinară și un loc cu care să ne mândrim mai apoi. Doar profesioniștii pot oferi calitate și da glas visurilor noastre, construind totul de la zero și oferindu-ne un loc cald numit acasă, care să se plieze pe doleanțele noastre și să se încadreze în buget în egală măsură. Doar ei sunt cei care pot face ca visul nostru să dureze în timp, cu pricepere și talent transformând construirea unei case în artă de cea mai înaltă eleganță.

Proiecte-de-casa-parter-cu-etaj-AIA-Proiect-birou-de-proiectare.jpg

Casa visurilor tale poate deveni realitate dacă urmezi câțiva pași esențiali

Atunci când te pregătești să îți construiești casa de vis, nu trebuie să faci rabat de la calitate. Acest lucru nu este înțeles deloc de șefa mea, care are impresia că l-a prins pe Dumnezeu de picioare când a luat toate cele necesare construirii la preț redus. Nu înțelege că faci economie acum, dar investești mult mai mult apoi, odată cu trecerea timpului. Nu e ceva cu care să te joci, când faci un lucru îl faci cât mai bine cu putință încă de la început, nu azi faci ceva și peste câțiva ani o iei de la capăt. Materialele care durează în timp și îi oferă locuinței o speranță de viață mai mare nu sunt ieftine, este adevărat, dar nici nu ar trebui să gândești astfel atunci când te decizi să demarezi construirea. Nu construiești în fiecare zi o casă, este nevoie să ai ceva bani puși deoparte, însă consider că niciodată nu trebuie să primeze costul în defavoarea calității. Ea este baza, apoi, toate celelalte sunt aspecte secundare, care pot fi rezolvate alături de o echipă de proiectare pricepută.

Toate acestea îți vor fi explicate prin apelarea la un birou de proiectare, care îți va putea oferi cele mai bune soluții, adaptate perfect dorințelor tale. Am găsit fel de fel de oferte pe sfântul Google, însă, clar, nu aș proceda ca șefa mea cea mereu pe grabă, care nu a mai stat să se gândească la ceea ce face. Casa mea trebuie să fie minunată și nu mă pot încrede în primul venit. Mi se pare că ar fi o greșeală imensă să nu îi acord cea mai mare atenție echipei de proiectare.

Consider că proiectanții casei tale trebuie să fie profesioniști și nu poți afla acest lucru dacă nu îi testezi puțin pe teren și nu te interesezi puțin cu privire la modul lor de a lucra. Pe internet, toți se laudă, este locul lăudăroșeniilor fără merite evidente și se știe acest lucru deja. Tocmai de aceea, prefer să nu merg pe mâna unor neavizați, uitându-mă doar la niște poze pe care le-am găsit în mediul online, ci să merg în vizită la o casă, două din cele construite de aceștia, astfel încât să pot observa la fața locului dacă munca lor se pliază pe dorințele mele. Aș prefera să discut și cu alți oameni care au lucrat cu echipa respectivă fără ca aceia care au luat parte la proiect să fie de față, ba chiar aș citi păreri pertinente pe forumuri și aș căuta să văd portofoliul celor cu care lucrez. Da, sunt chițibușară, știu, dar vreau ca totul să iasă perfect, perfecțiunea este cel de al doilea prenume al meu, iar acest aspect chiar mi se pare a fi punctul de plecare pentru a avea ceea ce îți dorești! Dacă aș găsi o echipă de proiectare deschisă la nou și la inovație, care să vină cu sugestii, dar să mă audă și pe mine și să îmi satisfacă dorința de a vedea la fața locului munca lor și de a interacționa cu cei cu care au lucrat, atunci clar ar fi angajată! Acesta ar fi profesionalismul ridicat la rang de artă, iar eu exact asta caut.

Nu sunt sigură dacă vreau o firmă de proiectare mai nou apărută pe piață sau una care are deja ceva vechime în domeniu. Consider că există avantaje și dezavantaje ale ambelor fațete ale acestei probleme, căci o mână de oameni aflată mai la început de drum poate dispune de ceva mai mult timp decât una pe care o știe toată lumea, care deja semnează mai multe contracte, însă nu sunt foarte sigură dacă pot avea încredere în niște necunoscuți. Oricum, informarea este mama înțelepciunii, așa că acolo este toată baza mea. Nu pot să nu merg la sigur cu ceea ce îmi propun.

Nu aș lucra niciodată, dar niciodată, fără contract, așa cum face șefa mea atât de des pomenită, căci trebuie să ai o marjă de siguranță pentru orice eventualitate. Arhitectul și echipa sa sunt cei mai importanți în realizarea spațiului mult dorit, fapt pentru care trebuie să te asiguri că ei vor fi prezenți la proiectare și, mai apoi, la construire, însă nu recomand semnarea unui contract până ce nu ești sigur care sunt inginerii ce lucrează cu arhitectul mare, căci arhitectul este cel care se ocupă de partea de design, de punerea casei pe hârtie, însă inginerul de structură este cel care asigură siguranța casei, iar inginerul de instalații se asigură de averea accesului la canalizare, de climatizare, apa ce intră în casă, iar aceștia trebuie să lucreze neapărat în echipă, pentru a fi sigur că munca făcută nu este una de mântuială. Nu te ajută cu nimic să ai totul minunat desenat pe hârtie, e nevoie să ai oamenii care trebuie pentru a duce la bun sfârșit, în cele mai bune condiții și cu cele mai mici pierderi a ceea ce ți-ai imaginat și ai pus la punct alături de arhitect. Altfel, s-ar putea să ai parte de multe surprize neplăcute dacă nu ești atent la acest aspect.

AIA-Proiect-birou-de-proiectare.jpg

Bineînțeles că aș avea nevoie de niște oameni inteligenți, cu care să se poată comunica și discuta până în pânzele albe, pentru a ajunge la un numitor comun. Comunicarea este cheia în orice relație, însă este esențială cu proiectanții casei de vis, căci numai astfel vei primi ceea ce îți trece prin cap. Oricum, pentru că ai putea să nu judeci tocmai obiectiv și pentru că nu cunoști toate detaliile tehnice, mai ales că este vorba de dorința sufletului tău, trebuie să te înconjori de oameni capabili să îți spună sincer, în față, ceea ce pot face în mod realist și ceea ce rămâne doar la un nivel ideal. De regulă, proiectantul este cel care îți realizează un echilibru perfect între vis și realitate. Stilurile interioare sunt diverse, însă, principalul este să ai calitate și confort. Fiecare loc are propria destinație, iar tu, ca proprietar, trebuie să ai grijă să nu lași emoțiile și agitația să te distragă de la cea ce trebuie să faci. Da, o estetică mai specială arată bine din exterior, însă locuiești acolo și ai nevoie în primul rând de confort.

Echipa cu care lucrezi trebuie să aibă grijă de amplasarea casei în funcție de punctele cardinale, pentru a ști exact cum să poziționezi totul în casă. Este nevoie de lumină multă, naturală, care să lase impresia de casă mare și primitoare, unde îți dorești să mai vii și altă dată. Anumite corpuri de iluminat așezate strategic pot ajuta de asemenea. Șemineurile conferă la rândul lor căldură, iar oglinzile mari, amplasate în fața ferestrelor, vor oferi o mai mare căldură în interior.

Mansardele adaugă întotdeauna o notă de eleganță casei și îți oferă mult mai mult spațiu. Va arăta încă și mai bine dacă vei pune grinzi de lemn și lambriuri de interior. Imaginează-ți doar o zi de iarnă rece la căldura focului din acest spațiu restrâns, intim! Nu ar strica să ai un plan de amenajare pentru fiecare încăpere din casă, căci fiecare este deosebită și unică, iar tu trebuie să te obișnuiești cu acest aspect. Eu îmi doresc două dormitoare, fiecare cu baie proprie, un living spațios, o bibliotecă la mansardă, o bucătărie uriașă, dotată cu tot ceea ce este mai modern, și cu spații de depozitare cât mai ample. Sper să pot avea toate acestea!

Principalul în lucrul cu arhitectul și echipa de proiectare este o minte deschisă, care să poată accepta anumite modificări la casa inițială, căci nu întotdeauna realitatea corespunde cu ceea ce gândești. Trebuie să accepți anumite schimbări, mai ales dacă acestea nu sunt majore, iar eu sunt deja deschisă spre nou și spre sugestii care să transforme totul în ceva mult mai plăcut decât îmi închipuisem prima dată. Atitudinea pozitivă face totul din partea celui care vrea să construiască, iar echipa de proiectanți trebuie să fie creativă și dornică să ofere răspunsuri la întrebările din minte.

Proiectantul casei este cel care devine un bun prieten în amenajarea unei case, căci doar el este cel care poate transforma un vis măreț în realitate. Tocmai de aceea, punctele amintite mai sus ar trebui consultate și urmate pentru a avea parte de o experiență extraordinar de frumoasă, care să te facă extrem de bucuros că ai primit ceea ce ți-ai dorit și că ai făcut totul într-un timp extraordinar de scurt. Asta nu pricepe șefa mea, care acum mă strigă, pentru a mai vedea împreună alte și alte aspecte ale casei sale. Avem mult de lucru, iar eu trebuie să îmi las visele deoparte, astfel încât să îi pot fi ei de folos. În definitiv, nu am banii necesari pentru a face pentru mine ceea ce doresc, însă o pot convinge pe ea că greșește în anumite privințe. Îi voi spune tot ceea ce cred verde în față, nu vreau să o las să facă o greșeală colosală, pe care să o regrete în timp. Îmi fac curaj să îi comunic tot ceea ce aș face eu dacă m-aș afla în locul ei. Țineți-mi pumnii!

Casa mea de vis rămâne încă în minte, pot să vizualizez în continuare locuința micuță, elegantă, cu mansardă, care să mă facă să uit de tot și de toate. Nu este posibil în prezent, însă, consider că pentru orice lucru există propria șansă, pe care noi refuzăm să o acceptăm și așteptăm cu răbdare. Până ajung în acel moment, prefer să fiu cât se poate de pregătită mental și să îi ofer cele mai bune sugestii celei care acum construiește. Cine știe, poate va fi mulțumită și îmi va oferi un plus la salariu, pe care să pot să îl economisesc pentru casa visurilor mele! Nu este niciodată prea târziu să visezi și să îți pui în minte să transformi visele în realitate la un moment dat. Totul începe în lumea asta cu un visător, care țintește cât mai sus!

Acest articol a fost scris pentru cea de a șaptea probă din cadrul competiției SuperBlog, ediția toamnă 2019.

Disclaimer: Pozele sunt preluate de pe site-ul sponsorului și din arhiva personală.

9 gânduri despre ”ÎN CĂUTAREA VISURILOR MELE, PĂȘIND PE NORI PUFOȘI, PAVAȚI CU IDEALURI, ÎN DRUMUL SPRE ECHIPA DE PROIECTARE POTRIVITĂ

  1. Emilia Wonc zice:

    Îți doresc din suflet visul să devină realitate! Cât despre competiție – îți doresc mult, mult succes și degrabă să ne informezi că ai luat marele premiu! O săptămână frumoasă și cu spor în tot ceea ce faci!

    Apreciat de 1 persoană

    • Oana - Crâmpeie de suflet zice:

      Mulțumesc din suflet, scumpa mea! ❤❤❤ După 2 articole pe subiect, documentare multă, pot oferi consultanță.😂🙈 Te îmbrățișez strâns și mulțumesc din suflet pentru tot! ❤❤❤

      Apreciază

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.