COLLEEN HOOVER: UGLY LOVE – RECENZIE

Doamne, cum am putut să amân citirea acestei cărți atât de mult timp? Să vă mai spun că am avut cartea acasă, am dat-o, am cumpărat-o iar și tot așa?! Mie încă nu îmi vine să cred. Am avut un fel de blocaj cu Colleen Hoover un timp, cu toate că am achiziționat tot ce s-a tradus la noi de la ea. Mi se părea că e supra apreciată, așa că mult timp m-am ferit de ea ca dracul de tămâie. Și, Doamne, cât de mult m-am putut înșela! Autoarea asta scrie atât de bine, atât de mult se joacă cu personajele sale și atât de mult te trece prin orice stare posibilă încât e imposibil să nu ajungi să o iubești. Ai nevoie de doar câteva rânduri de la ea și te îndrăgostești de stilul ei. Da, are clișee, dar le prelucrează atât de bine încât nici nu mai contează. O ador pur și simplu.

Ugly love este un roman incredibil de frumos, despre dragoste și absența acesteia, despre durere fără margini și terapia prin iubire, despre suferință și acceptare, despre a fi bine cu tine după ce ai trecut prin cele mai grele pierderi. Cartea asta este emoție în stare pură și nu de puține ori a trebuit să mă opresc din citit pentru a îmi pune ordine în gânduri sau am lăcrimat din milă pentru Miles. A fost una dintre puținele cărți citite în ultimul timp la care abia așteptam să mă întorc, să mă mai afund puțin în poveștile prezentate cu atâta măiestrie de către autoare și nu mi-aș fi dorit să se termine. A rămas blocată oricum în suflet. Este cu adevărat un balsam pentru acesta, pentru că, vrei nu vrei, ajungi să te autoanalizezi și să te întrebi unde poate duce absența iubirii și ce miracole poate crea prezența acesteia. Da, este un roman despre partea urâtă a iubirii, după cum spune și subtitlul, însă este mult mai mult de atât, căci dincolo de suferința provocată de lipsa celui care odinioară te completa, Colleen Hoover ne prezintă puterea pe care dragostea o poate avea, ostoind doruri greu de exprimat în cuvinte și îmblânzind monștrii interiori, care te fac incapabil să iubești din nou.

Ugly love- despre dragoste și suferință

Colleen Hoover trebuie citită și trăită neapărat. Este extrem de greu să cuprinzi în cuvinte toată frumusețea cărții sale, căci acestea sunt extrem de sărace atunci când vine vorba de poveștile ei. Ugly love este un roman pe care clar nu îl mai uiți odată ce i-ai gustat dulceața. Atât de dureros de bun este, mergând spre perfecțiune în imperfecțiunea subiectelor abordate.

Miles și Tate se întâlnesc pur și simplu din întâmplare, dar ceea ce părea doar un episod nefericit s-a dovedit a fi aventura vieții lor. Tate Collins acceptă propunerea fratelui său de a se muta în San Francisco, alături de el, până când viața ei intră pe un făgaș normal, își termină studiile și își găsește un apartament al ei. Acesta este planul inițial, însă destinul are altceva scris pentru ea. După ce ajunge în clădirea în care e întâmpinată de Cap, un octogenar care își umple timpul chemând liftul pentru oamenii din clădire, un fel de Ove după comportament și înțelepciune, la ușa apartamentului fratelui său, Tate dă peste un bărbat deja răpus de alcool. Cum pare că nu are scăpare, îl primește în casă, iar acesta va fi începutul unei frumoase povești, care se naște timid, dar crește tot mai mult pe fiecare zi care trece.

Miles însă ascunde în spate poveri greu de imaginat și de purtat pe umerii unei singure persoane. În paralel cu perspectiva lui Tate, care ne prezintă cum evoluează sentimentele ei pentru Miles, vecinul de vizavi, cu toate că și-au promis că nu va fi nimic altceva decât o relație pur fizică, aflăm povestea lui, a pilotului cu sufletul sfărâmat în mii de cioburi sângerii în urmă cu 6 ani, pe când era doar un licean. Cred că tocmai povestea lui și a lui Rachel, precum și pierderile care i-au făcut să vadă fața urâtă a iubirii, face această carte să se ridice asupra tuturor celorlalte. Istoria lui de viață, care l-a făcut să își închidă cu totul sufletul în față oricăror sentimente de dragoste, îți aduce fiori reci pe șira spinării și te face să îți dorești să îi strângi în brațe pe toți cei dragi ție.

Însă, cu toate că Tate a promis că nu va încălca regulile relației lor, și anume să nu pună întrebări despre trecut și să nu își dorească un viitor alături de el, lucrurile se complică, pentru că pare bărbatul perfect și umărul pe care se poate sprijini de fiecare dată când are o problemă. Ajunge în acel punct în care viața pare sufocantă fără el, în care o pură relație fizică nu mai e de ajuns. Și apoi ajungi să te întrebi ce e de făcut: rămâi, cu toate că știi că nu există nimic de oferit, sau te arunci orbește cu capul înainte, sperând la o schimbare de planuri? Cine poate ieși învingător în lupta cu cineva care deja a pierdut totul și nu mai este dispus să o ia de la capăt? Cât de mare e suferința și cât din tine poate renaște după durerile mari?!

Ugly love este genul acela de carte care ți se lipește de suflet și care refuză să mai plece de acolo. Plângi și râzi citind-o, te pierzi și regăsești pe tine în povestea celor două personaje și ajungi să îți dorești să ai parte de o iubire epică, măcar pe jumătatea celei dintre Tate și Miles. Colleen Hoover nu se dezminte nici de această dată și le oferă cititorilor săi emoție fără măsură, sentimente felurite și trăiri dintre cele mai intense.

• Titlu: Ugly love
  • Autor: Colleen Hoover
  • Titlu original: Ugly love